Hysteria Project
Czy zastanawiało was kiedyś, czy da się połączyć Alana Weaka z Blair Witch Project oraz Lostem? Ja nie. Ale najwidoczniej gdzieś na świecie są ludzie, którym coś takiego chodziło po głowie. Na dodatek siedzą od jakiegoś czasu w branży gier i pomyśleli, dlaczego by nie spróbować. Tak powstał prawdopodobnie projekt troszkę radykalny i jak dla mnie niepoważny. Tak więc zapraszam do czytania, co też może nas spotkać w lesie.
Hysteria Project – screeny (kliknij, by powiększyć) |
Hysteria Project to krótka gra polegająca na przyciskaniu dwóch przycisków i wybieraniu odpowiednich podpowiedzi. To taki symulator histeryczny. Co byś zrobił, gdybyś obudził się dziwnym domu w środku ciemnego lasu, z przeświadczeniem że gdzieś obok czeka na twój ruch koleś z siekierą. Czy wybrałbyś ucieczkę? Czy może lepiej schować się i zobaczyć z czym ma się do czynienia? Czy da się jakoś walczyć z tym kimś? Widok gry jest z pierwszej osoby i nie ma tutaj żadnego pola manewru czy możliwości poruszania się na własną rękę. Jest to tak naprawdę nakręcony filmik i poprzez wybór czynności jaką chcemy zrobić, uruchamia się kolejny przerywnik. Przykład – stajemy na rozstaju dróg. Czy pobiegniesz w lewo czy może w prawo, a może prosto? Każda droga prowadzi gdzieś indziej. A gdzieś tutaj jest szaleniec z siekierą i bez wahania jest wam w stanie odciąć głowę.
By urozmaicić troszkę tego biegania po tych samych ścieżkach oraz widoku tej samem ściółki leśnej, jak i dotykaniu tych samych drzew, wprowadzone zostały takie fantastyczne dodatki jak pułapki. Musimy bardzo ostrożnie przechodzić pod, nad, obok rozwieszonych linek z przymocowanymi do nich bombkami. Musicie szybko wciskać X oraz kółko, by na te linki nie wejść i nie wysadzić się w powietrze. Nie zapominajcie, że tuż za sobą macie wariata. Zabawa w chowanego jest wskazana, podobnie jak skradanie z jednej kryjówki do drugiej. Większość czasu będziemy uciekać i modlić się o to, że skręciliście w odpowiednią stronę.
Hysteria Project – screeny (kliknij, by powiększyć) |
Mocna stroną jest dźwięk oraz muzyka. Gdy na ekranie pojawia się szaleniec, wyrazisty wysoki dźwięk nam to ogłasza. Po jakimś czasie ten odgłos szybko będzie wam podnosił ciśnienie krwi. W tle słuchać wasz oddech, kroki po liściach, wszystko po to, byście wpadli w histerię.
Naszym jedynym zadaniem jest uciec i pozostać przy życiu. Nic więcej, dlatego wiele razy będziecie widzieć napis Game Over. Lecz tutaj sprawa się ułatwia, bo gdy pójdziecie w lewo i spotkacie szaleńca, który urżnie wam głowę, następnym razem będziecie wiedzieć, że trzeba iść jednak w prawo. Nie mówię jeszcze o małej pomocy w postaci logo z literą „h” w środku, które jak dobrze się przyjrzycie, pojawia się na dobrej ścieżce.
Hysteria Project – screeny (kliknij, by powiększyć) |
Filmiki nakręcone są w amatorski sposób, ale ich obróbka jest na światowym poziomie. Efekty obracania kamery i pokazywania co jest najważniejsze oraz przybliżenie razem z muzyką, oddechem osoby, jak i ogarniająca mgła oraz cisza daje piorunujący efekt niczym z horrorów klasy C. Widać, że twórcy są fanami „Blair Witch Project” i widać to za każdym zakrętem.
Szkoda, że to tak krótka gra, jak widać, była tylko małym projektem, ale mam nadzieję, że coś większego wyjdzie z tego. Samo to, że na końcu widać, jak to w ostatnich czasach bardzo popularny napis – To Be Continue. Przecież wszystko ma swój koniec. Ale jak widać, nie w świecie biznesu oraz pieniędzy. Czekamy na następną odsłonę tego małego projektu, który ukazał się też na iPhone. Mam nadzieję, że w kolejnej części będziemy biegać po opuszczonym miasteczku oraz zarzyganych magazynach i klatkach schodowych. To przebije durny ciemny las.
TYTUŁ GRY: Hysteria Project PRODUCENT: WYDAWCA: GATUNEK: DATY PREMIERY: |
Data dodania: 4 kwietnia 2014Autor: hongi |