The King of Fighters XI

   Od kiedy SNK Playmore wydało King of Fighters 2003 na Neo Geo, jak i na dwie konsole nowszych generacji, (chodzi mi o PS2 i Xboxa) minęły 2 lata i wydano na automaty kolejną część KoF czyli King of Fighters XI, a potem w 2007 roku wydano ją na PlayStation 2. Pytanie teraz brzmi… Czy jest dobra? Czy dodano coś nowego? Odpowiedzi na to pytanie znajdziecie właśnie w tej recenzji.


The King of Fighters XI – screeny (kliknij, by powiększyć)

Najpierw zacznijmy od historii
Mukai w King of Fighters 2003 wykradł i zniszczył pieczęć Orochi. Ash Crimson wykorzystał to i wykradł moc Yata Mirror od Chizuru z czego Kyo nie był z tego zadowolony. Tymczasem ogłoszono kolejny turniej „King of Fighters”. Joe, Chang, Jhun, Billy, Yamazaki, Hinako, Daimon oraz Leona się zapisali, a Shingo zastąpił Chizuru i dołączył do Kyo i Iori, Tizoc i Gato walczą razem z B. Jenet, Blue Mary dołączyła do Vanessy i Ramon, Kim wraz z Duck King stworzyli drużynę Fatal Fury z Terry oraz Kula włączyła się do K’ i Maxima. Gdy Duo Lon poznał prawdziwy cel Asha od razu odszedł i dołączył do Benimaru. Na jego zastępstwo pojawił się Oswald, diler narkotyków, który chce dostać informacje na temat Smoczych Kapsułek i korzysta z różnych kart jako broń. Elizabeth dołączyła do Benimaru i Duo Lon, żeby odnaleźć Asha Crimsona i przypomnieć mu jego cel, a do samotnej Atheny dołączyli Sie Kensou i Momoko – mała dziewczynka, która używa capoeiry do walki.

Grafika
Grafika naprawdę się zmieniła, areny są trójwymiarowe, postacie są jaśniejsze i ładne, wprowadzono nowe efekty graficzne, a nawet postacie w ujęciach filmowych są w stylu anime (nie ruszają, się ale ładnie wyglądają). Postacie są w 2D, a każda z nich ma portret twarzy także w stylu japońskich kreskówek.


The King of Fighters XI – screeny (kliknij, by powiększyć)

Grywalność
BOSKA! Tutaj nie będziesz musiał/a czekać na napis „Change OK!”, żeby zmienić postać. Wprowadzono opcję Judgment System dookoła licznika czasu, gdzie podczas walki możesz dowiedzieć się, kto prowadzi. Jak wiecie (albo i nie) wciąż można zrobić Supercancel, ale tutaj dodano Dreamcancel, który tylko lider może zrobić. Ma takie same działanie jak Supercancel (czyli Specjalny Cios anulować na Super Cios), ale jest inaczej… Możesz anulować Super Cios na Cios Lidera (LDM). Oto przykład Ryu jako lidera:
Kohou Shippu Ken (Specjalny Cios) – Supercancel -> Ryuko Ranbu (Super Cios) – Dreamcancel -> Tenchi Haoh Ken (LDM)

Dodatkowo dodano dwa paski:
Skill Bar – Znajduje się nad paskiem mocy. Służy do tego, żeby zrobić Supercancel, Dreamcancel oraz Quick Shift (koniec z dodatkową potrzebą do zrobienia supercancelów jak w KoF 2003). Za użycie Supcercancel lub Dreamcancel zabiera jeden pasek. Jest podzielony na dwie warstwy i różnią się szybkością przepełniania.
Stunt Bar – Znajduje się nad paskiem życia. Każde uderzenie sprawia, że u przeciwnika Stunt Bar się zmniejsza, a gdy dochodzi do zera, wróg jest oszołomiony.

Oprócz walki wprowadzono opcję Challenge. Tam możesz wykonać różne misje związane z twoimi umiejętnościami. Niektóre postacie można odblokować właśnie w tej opcji. Jest ich 40 i dokładnie opisana jest tam misja oraz dodatkowe uwagi. Przykładowa misja:
Zrób 20+ hit combo
Dodatkowe warunki: Nie możesz robić super ciosów, pasek mocy jak i skilla jest nieskończony.


The King of Fighters XI – screeny (kliknij, by powiększyć)

Postacie
A teraz przejdźmy do postaci. Ogółem wszystkich jest łącznie z ukrytymi jak i bossami aż 47(!), a większość z nich ma nowe jak i pozmieniane kombinacje ciosów, żeby łatwiej je zrobić. Oprócz tego możemy zmienić styl grania na Arcade, jak i Arranged, co wpływa na efekty niektórych ciosów.

Muzyka/Dźwięk
Naprawdę świetna. Można wybrać dwie wersje czyli Arcade jak i Arranged. Obie są zrobione instrumentalnie, jak i komputerowo, ale nie są aż tak nudne jak w poprzedniej części. Naprawdę są miłe dla uszu (a szczególnie muzyka Heroes Team w wersji Arranged).

Podsumowanie
Gra typu MUST HAVE! Jak widzicie ją w sklepie, to bierzcie od razu!
 

  TYTUŁ GRY:
   The King of Fighters XI

PRODUCENT:
  SNK Playmore

WYDAWCA:
  SNK Playmore

GATUNEK:
  Bijatyka

DATY PREMIERY:
  PlayStation 2
– 22.06.2006 (Japonia)
– 06.07.2007 (Europa)
– 13.11.2007 (USA)

Data dodania: 31 lipca 2009Autor: GOKUSSJ6


Copyright by EmuSite Team; 2006-2020
Design by Patryk M. (patro)

All rights reserved.

statystyka