The King of Fighters ’98 Ultimate Match

   Dream Match Never Ends! Tak było napisane w oryginalnej wersji King of Fighters 98.Po tym jak SNK Playmore wydał KoF 2002 i minęło kilka lat myśleliśmy, że nie będzie żadnej części KoF gdzie nie ma historii, a postacie z poprzednich części wrócą nawet, gdy zginęli. Ale tym razem w 2008 roku ta firma wydał King of Fighters ’98 Ultimate Match i jak widać po nazwie jest to remake jednej z najpopularniejszych części KoF i nasuwa się pytanie… Czy ten remake jest udany? Odpowiedź na takie pytanie znajdziesz w tym artykule.

   Najpierw przypomnę, że to gra typu Dream Match, czyli nie ma ŻADNEJ historii a zarazem postacie z poprzednich części wracają nawet, gdy są martwi (choć większość osób narzeka, że KoF 12 nie ma historii, a przecież to też gra typu Dream Match).


The King of Fighters ’98 Ultimate Match – screeny (kliknij, by powiększyć)

Grafika
Po tym jak uruchomiłem grę zauważyłem, że menu jest teraz nowoczesne i troszkę przypomina to z King of Fighters XI a select screen też jest odświeżony i powiem szczerze, że ładnie się prezentuje. Po tym jak wybrałem swoją postać i jestem już w trakcie rozpoczęcia walki wystąpiły duże zmiany z arenami…Teraz są w 3D, a w dodatku panuje tam fizyka np. gdy uderzysz przeciwnika mocno na ziemię, to samochody się uchylają jak w samochodzie bogatego alfonsa. Jeśli nie lubicie takich typów aren, to proszę. Jest opcja przełączania w klasycznym stylu. Wygląd postaci są takie same, czyli nie są w 3D, lecz w 2D i tak jak w KoF XI możemy pozbyć się pikselów. Wszystkie filmiki w tej grze też są zmienione. Pamiętacie jak w KoF 97 zanim przejdziemy do areny walki, to pokazuje nam arenę jak w wiadomościach? To tak samo jest w KoF ’98 UM i do tego w nowoczesnym stylu.


The King of Fighters ’98 Ultimate Match – screeny (kliknij, by powiększyć)

Grywalność
Grywalność w tej grze się zmieniła a mianowicie wprowadzono styl Ultimata, gdzie możemy sami zrobić sobie styl grania. Możemy zrobić tak, że możemy biec, jak i wykonać unik w trybie ADVANCE. Jak wiecie, żeby wykonać super ciosy typu MAX trzeba wejść w tryb o tej samej nazwie a tutaj tego nie musisz. Wystarczy, że wciśniesz 2 przyciski np. Dół, Przód, Dół, Przód Lekka i Mocna pięść, choć w trybie ADVANCE zabiera cały nasz zapas energii (w końcu to super cios typu MAX). W przypadku trybu EXTRA, to ten system też się zmienił. Pasek nie zmaleje, gdy jest pełny, a w dodatku możesz wejść w tryb MAX nawet gdy atakujesz! Przez co możesz szybciej łączyć ciosy nawet gdy nie da się ich zrobić bez niego. A co z postaciami? Napiszę to tak… Występują wszystkie postacie od części ’94 do ’97 czyli mamy do dyspozycji Geese, Mr.Big, Krauser, Kasumi, Eiji, Orochi, Orochi Iori i Leona oraz Goenitz, a w dodatku niektóre nowe jak i starsze mają alternatywną wersję i jest ich razem 19 (w oryginalnej wersji jest ich 13) mając inne ciosy z danej gry SNK Playmore np. Yamazaki w alternatywnej wersji ma ciosy z Real Bout Fatal Fury 2 i może deptać leżących przeciwników. A co do ciosów to napiszę, że niektóre postacie mają nowe. Dodano także nowe zakończenia ze względu na to, że pojawiły się nowe postacie jak i te specjalne plus wprowadzono tryb Challenge, gdzie wykonujemy różne misje, jak i pojedynki. Wykonaj 20+ uderzeń jako EX Robert bez użycia żadnych super ciosów. Jest 30 misji do wykonania, a na początku będziesz mógł wybierać tylko 5 (czyli nie ma tak jak w KoF XI, że możesz wybrać co chcesz. Od teraz musisz je odblokować). Pojawiły się także nowe areny. Większość z nich pochodzą z poprzednich części, niektóre są oryginalne, a co do AI przeciwników, to teraz są nieco trudniejsi do pokonania nawet gdy masz ustawiony na najniższy. Dla tych, którzy lubią grać przez sieć dodano także tryb Online, a w dodatku wprowadzono tryb NeoGeo, gdzie możecie zagrać w oryginalną wersję.


The King of Fighters ’98 Ultimate Match – screeny (kliknij, by powiększyć)

Muzyka i dźwięki
Pojawiły się nowe muzyczki od kiedy pojawiły się nowe postacie i większość z nich pochodzi z innych gier SNK Playmore np. Kasumi ma muzykę z Art of Fighting, gdzie Ryo walczy z Todoh, Krauser z Fatal Fury 2/Special lub z King of Fighters 96 a EX Kyo z King of Fighters 94. W dodatku możemy ustawić czy ma odtwarzać oryginalne czy zaaranżowane, czyli wykonane instrumentalnie. Wszystkie dźwięki pochodzą z oryginału ale pojawiły się także te z innych gier np. EX Kyo ma dźwięki z pierwszej/drugiej części KOF, a Ryo z gry Art of Fighting.

Podsumowanie
Remake jest naprawdę udany. Możemy teraz sterować ze wszystkimi postaciami od pierwszej części do czwartej, a w dodatku bonusy są naprawdę świetne. Choć niestety we względu na poziom trudności większość graczy, którzy w to grają po raz pierwszy mogą mieć kłopoty z przejściem, choć na szczęście mamy tryb Practice.

 

  TYTUŁ GRY:
   The King of Fighters ’98 Ultimate Match

PRODUCENT:
  SNK Playmore

WYDAWCA:
  SNK Playmore

GATUNEK:
  Bijatyka

DATY PREMIERY:
  PlayStation 2
– 18.06.2009 (Japonia)
– 03.03.2009 (USA)
– 15.05.2009 (Europa)

Data dodania: 1 stycznia 2010Autor: GOKUSSJ6


Copyright by EmuSite Team; 2006-2020
Design by Patryk M. (patro)

All rights reserved.

statystyka