Dolphin – konfiguracja emulatora Wii i GameCube’a
Dzisiaj zajmiemy się emulatorem Dolphin wersją 32.bit i 64.bit. A na warsztat bierzemy nowiusieńką grę Super Mario Galaxy 2, która sprostała moim oczekiwaniom i działa bardzo ładnie. Na moim sprzęcie.
A więc zaczynamy od konfiguracji emulatora. Nie jest to zbyt łatwe, ale po odpowiedniej konfiguracji możemy na tym odpalić większość gier z konsoli Wii i GameCube. Trafiają się gierki w których jest potrzebny specjalny patch, ale jak na razie są to dwie pozycje: Monster Hunter Tri i Prince of Persia: Zapomniane Piaski (The Forgotten Sands).
Na dzień dobry pobieramy emulator Dolphin i w zależności od tego jaki mamy system wybieramy odpowiednią wersję. Dla systemów 32.bit wybieramy ze znaczkiem x86, a dla systemów 64.bit ze znaczkiem x64. Emulatory możemy pobrać z działu download. Może się zdarzyć, że po odpaleniu emulatora np. 32.bit może wyświetlić, że nie może znaleźć pluginów, więc pobieramy wersję 64.bit. Nie wiem dlaczego tak się dzieje u niektórych, ale tak jest, u mnie nigdy taki problem nie wystąpił.
Po odpaleniu emulatora ukazuje nam się takie okienko.
Po kliknięciu File wybieramy opcję Browse for ISOs… Pokazuje się okienko, w którym pokazujemy gdzie mamy obrazy gier. Po poprawnym wybraniu katalogu powinna nam się pokazać gra tak jak w tym okienku.
Można też od razu wybrać opcję OPEN po już skonfigurowanym emulatorze, ale nie będziemy mogli dostroić gry, jeżeli będą z nią problemy lub np. włączać sobie ułatwienia do danej gry np: w New Super Mario Bros można ustawić sobie od razu 99 żyć naszej postaci.
Przejdźmy do konfiguracji dalszej, aby nasze gry działały odpowiednio na naszym komputerze.
Zakładka Config:
Jeżeli już będziemy mieli skonfigurowany emulator, to na końcu wybieramy opcję Start Renderer in Fullscreen, ale na razie zostawiamy to, aby można było skonfigurować lepiej emulator.
Przechodzimy do zakładki Plugins i na pozycji
Zaczynamy od pluginu Graphics. Tutaj mamy do wyboru dwa tryby Dolphin OpenGL i Dolphin Direct3D9. I klikamy Config, aby wejść do konfiguracji danego trybu.
> Dolphin OpenGL:
Ustawiamy tak ja w/w rysunek. Ja zalecam ustawić
Anisotropic Filter: 4x
Antialias (MSAA): 4x
Akurat dla mojej karty G-Force 280 AMP ZOTAC gry zyskały plus 10 FPS po takich ustawieniach.
Przechodzimy do zakładki Advanced:
Ustawiamy tak jak w/w rysunek, chyba że w grze pojawiają się czarne cienie. Tak jak jest to przy grze Naruto Ninja Revolution 3 zaznaczamy dodatkowo opcję Disable Destination Alpha Pass.
Teraz zajmiemy się wersją Dolphin D3D9.
Jeżeli mamy słabszą kartę ustawiamy Anti-alias mode: x1. Nie ustawiać x9, gdyż gra się nie odpali i wyświetli nam tylko błędy. Nie wiem jak na kartach ATI, ale na kartach GeForce tak się dzieje. Moim zdaniem nie dopracowany sterownik jeszcze.
Przechodzimy do zakładki Enhancements:
Przechodzimy do zakładki Advanced:
Jeżeli czasem odpalimy daną grę i widzimy, że ekran nam drga, to włączamy lub wyłączamy opcję Enable XFB. To zależy od gry w jakim mamy systemie, czy PAL czy NTSC.
To by było na tyle co do konfiguracji ustawień graficznych. To są moje ustawienia optymalne na których mój komputer bardzo ładnie sobie radzi z emulatorem. Wiadomo że każdy komputer ma inne podzespoły i nie trzeba się sugerować na moich ustawieniach. Na innym kompie może to wyglądać całkiem inaczej. Ale raczej przybliżyłem wam konfigurację co do kart graficznych.
Wybieramy plugin GameCube PAD
Tutaj ustawiamy konfiguracje klawiszy dla emulatora GameCube, ale uwaga bardzo dużo gier z konsoli Wii też korzysta z ustawień GameCube. Polecam podpięcie jakiegoś pada który ma minimum 8 konfiguracyjnych klawiszy plus gałki Analogowe. Konfigurację, gdzie jaki klawisz ustawić zostawiam dla was, tylko wiem ze swojego doświadczenia, że konfigurowanie zakładki D-Pad jest dość dziwne bo niby ustawiamy UP np. Strzałkę kursowa w górę, a okazuje się już po odpaleniu gry, że jest to opcja Left i na odwrót.
Przechodzimy do zakładki Wiimote
Najwięcej gier używa tak zwanego Wiimote i do tego jest nam potrzebna usługa Nunchuk. Na fizycznej konsoli Wii używamy specjalnego kontrolera, a na emulatorze zastępuje nam to myszka i 3 klawisze na myszce, które się konfigurują automatycznie klawisz A, B i C. I nie ma możliwości tego zmienić.
Po tych ustawieniach klikamy Button Mapping i konfigurujemy klawisze tak jak w konfiguracji GameCube.
I tak wygląda konfiguracja już działającego emulatora konsoli Wii i Dolphin. Więc życzę miłej zabawy.
A tu mój filmik pokazujący jak działa ta gra na dobrze skonfigurowanym emulatorze.
Data dodania: 22 maja 2010Autor: RoniWorlds |