Final Fantasy VI

Mapy:
World of Balance
World of Ruin

Po krótkiej rozmowie dwóch wojowników magitek na temat młodej jeszcze nieznajomej nam dziewczyny rozpoczynamy odprawę ku jaskini znajdującej się na północy miasta, w której to znajduje się zamarznięty esper. Aby dostać się do jaskini jak już przedtem pisałem idziemy cały czas na północ głównym szlakiem (czyli tym na którym się obecnie znajdujemy). Gdy dojdziemy do espera, ten zacznie „pochłaniać” dwóch dowódców dziewczyny. Esper zacznie jasno świecić.

Akcja przenosi się do domu pewnego starca który odnalazł bohaterkę i zdjął z jej głowy „koronę niewolnika” co sprawiło że dziewczyna odzyskała świadomość. Po krótkim dialogu między starcem a kobietą teoretycznie zaczyna odzyskiwać pamięć. W tej chwili będziemy musieli nadać jej imię. Oryginalne imię dla tej bohaterki to Terra, my możemy nazwać ją po swojemu lecz ja w tej solucji umówmy się, że będę pisał o niej jako o Terrrze. Po chwili strażnicy zaczynają dobijać się do domu starca więc musimy uciekać. Wychodzimy tylnym wyjściem i cały czas udajemy się do jaskini na zachód. W trakcie przechadzki po jaskini zaczynają ścigać nas strażnicy a po chwili spadamy w głąb jaskini a Terra traci przytomność… Kamerka znów przeskakuje nam do domu starca z miasta. Dowiadujemy się, że ten kazał przysłać nam nowego bohatera, poszukiwacza przygód, mocnych wrażeń i wartościowych reliktów, a w skrócie pisząc złodziejaszka. Locke – bo tak się nazywa, wyrusza na pomoc Terze. Odnajduje ją w samą porę, bo widzi nadchodzących strażników, których zmierzają w stronę bohaterów. Tu nagle pojawiają się Mooglesy – małe miśki, które spieszą nam z pomocą. W tej chwili mamy 3 oddziały czyli 11 mooglesów i Locke’a. Ja proponuję najpierw atakować Locke, a gdy będzie na skraju wyczerpania zmienić go inną grupką. Ostatniego „Bossa” radzę zniszczyć trzecią grupą mooglesów która ani razu nie była używana do walki ze strażnikami. Po pokonaniu wszystkiego co się rusza Locke zabierze Terre w bezpieczne miejsce. Po krótkiej rozmowie na nowo odzyskujemy sterowność w grze i kierujemy się do miasta w kierunku północnym. Jak widzimy po chwili zostajemy zatrzymani przez Locke, który mówi że nie możemy sobie spokojnie spacerować i musimy udać się do zamku Figaro.

Aby trafić do Figaro musimy opuścić miasto i iść przez pustynie na południe. Zamek znajduje się mniej więcej na środku pustyni i jest widoczny na mapie. Wchodzimy do zamku i idziemy porozmawiać z królem Figaro – Edgarem, naszym nowym bohaterem w grze. Po rozmowie udajemy się do zachodniej wieży. Tam rozmawiamy ze staruszką stojącą przed sypialnią Edgara. Z jej opowieści poznajemy kolejnego bohatera, Sabina – brata bliźniaka który jako małe dziecko uciekł z domu. Udajemy się do pomieszczenia, gdzie znajduje się król. Potem do skromnych progów królestwa Figaro przybywa Kefka w poszukiwaniu Terry. Idziemy Edgarem porozmawiać z nim. Udaje nam się pozbyć głupawkowego generała, po czym idziemy Terrą za Locke do wschodniej wieży, by odpocząć. Nazajutrz Figaro staje w płomieniach. Okazuje się, że to sprawka Kefki. Zaczyna się ucieczka przed żołnierzami magitek. Rozpoczyna się walka. Kluczem do sukcesu jest używanie stale ataków i magii „fire”, z której to może korzystać Terra. Chłopaki są początkowo zaskoczeni widokiem czegoś takiego. Po pokonaniu żołnierzy udajemy się na kurczaku na południe do jaskini. Przechodzimy przez nią.
Dochodzimy do miasto zwane Południowe Figaro. Idziemy do cafe baru i tam poznajemy nowego bohatera, Shadowa – to jest ninja ubrany na czarno stojący przy barze. Następnie wychodzimy z miasta i idziemy na północ do małego domku. Gadamy z gościem, który stoi przed domem i idziemy w kierunku gór. Tam przechodząc przez nie na skraju napotkamy Vargasa. Musimy częściowo uporać się z nim bo po chwili pojawi się Sabin, który będzie chciał zemścić się za śmierć jego mistrza. Vargasa możemy pokonać jednym ciosem pokroju Blitz. Mianowicie musimy nacisnąć Blitz a potem strzałkę w lewo, prawo, lewo i nacisnąć „x” i jesteśmy fajni, bo gostek pada jakby nigdy nic. Ruszamy dalej tylko już z nowym towarzyszem.

Wychodzimy z jaskini i idziemy na północ do kolejnej na spotkanie z Banonem. Po rozmowie z nim kierujemy Terrą i idziemy podyskutować sobie z każdym abyśmy mogli lepiej zapoznać się z sytuacją. Potem idziemy za zewnątrz jaskini i gadamy z Banonem. Odbywa się posiedzenie rady. Okazuje się że musimy uciekać na tratwie przez rwącą rzekę. Pod koniec naszej labiryntowej rzeczki mamy do pokonania jakąś ośmiornicę. Mój scenariusz na walkę jest następujący:
Edgar używa swoich specjalnych umiejętności czyli strzelania z kuszy
Sabin używa Blitz, może być nawet Pummell
Banon cały czas używa techniki leczenia całej grupy
Terra atakuje „fire”
Ja grając w ten sposób nie miałem żadnego problemu z pokonaniem bossa. Po walce dochodzi do nieszczęścia wywołanego głupotą jednego z naszych towarzyszy, rzecz jasna Sabina. Ten wskakuje do rzeki i zostaje oddzielony od grupy. Rozpoczyna nam się nowy rozdział w grze (a właściwie kilka rozdziałów). Teraz możemy zadecydować kim chcemy grać dalej. Mamy do wyboru osamotnionych – Locke’a i Sabina oraz grupę Edgar, Banon i Terra. Oczywiście wszystko po kolei opiszę.

Scenariusz Locke
Widzimy, że Locke wykonał swoje zadanie i nieźle narozrabiał. Teraz musimy wydostać go z miasta. Wchodzimy do Item Shop i atakujemy kupca. Podczas walki musimy ukraść mu jego ubranie. Gdy już to zrobimy idziemy do domu starca i przechodzimy przez nie. Kierujemy się na północną część miasta i atakujemy żołnierza ubranego w zielony strój. Trzeba go mu ukraść. Następnie idziemy do baru i przechodzimy na dolną część pomieszczenia gdzie jest kupiec i wino. Atakujemy kupca, rzecz jasna bierzemy jego ubranie. Bierzemy wino i idziemy do domu starca. Dajemy winczako starcowi a ten mówi nam o tajnym przejściu tylko, że z racji, że jest nawalony po jednym winku nie pamięta hasła, które trzeba podać jego wnukowi. Hasło brzmi – „odwaga”. Oczywiście teraz idziemy znaleźć jakiegoś żołnierza w zielonym stroju, a następnie przechodzimy przez tajne przejście. Wchodzimy do domu do pokoju na górze w którym siedzi informator. W tym pokoju jest tajne przejście znajdujące się za szafką z książkami. Schodzimy na dół i uwalniamy co za tym idzie poznajemy nowego bohatera, byłego generała oddziałów Gestahla – Celes. Podchodzimy do śpiącego żołnierza i zabieramy mu klucz. Ruszamy dalej. Przechodzimy do ostatniego pomieszczenia, podchodzimy do zegara i nakręcamy go. Ujawnia nam się nowe przejście. Przechodzimy przez labirynt, wychodzimy z miasta i udajemy się do Narshe, czyli naszego pierwszego miasta. Przechodząc przez jaskinie, przy samym wyjściu musimy uleczyć się źródle gdzie jest żółw, bo będziemy zmuszeni do walki w bossem. Plan na niego:
Locke atakuje
Celes używa techniki absorbacji magii – Runic.
Pokonujemy bossa i mamy wolne przejście. Koniec scenariusza.

Scenariusz Sabin
Sabin zostaje wyrzucony na brzeg. Idziemy do domku niedaleko nas. Tam znajdujemy Shadowa. Ten przyłącza się do nas i mówi, ze jedyna droga żeby dotrzeć do Narshe jest przez Doma. Wyruszamy na południe i dochodzimy do silnie strzeżonego mostu. Słyszymy rozmowę dwóch żołnierzy, którzy po chwili zostają zwerbowani do misji. Następnie przez chwilę sterujemy Cyanem – najlepszym wojownikiem Doma. Pokonujemy dowódcę sił nieprzyjaciela. Dalej ruszamy się Sabinem. Atakujemy Kefkę kilkukrotnie dopóty, dopóki nie przestanie uciekać. Kefka wlewa truciznę do rzeki i prawie wszyscy ludzie w zamku Doma umierają. Sterujemy Cyanem. Idziemy do pałacu króla, a potem poszukujemy jeszcze ocalałych wartowników. Wchodzimy do mieszkania bohatera. Ten widzi zmarłą rodzinę i wyrusza ku zemście. Sabin musi mi pomóc. Po rozwaleniu trzech oddziałów bierzemy zbroje magitek i spadamy stąd. Idziemy na południe przez las. Na końcu lasu jest stara lokomotywa przewożąca zmarłych na „drugą” stronę. Sabinowi nie śpieszno tam więc ruszamy do lokomotywy kolejno przez każdy wagon. Po dojściu do lokomotywy naciskamy pierwszy i trzeci zawór, przechodzimy do komina i naciskamy przycisk na nim. Potem musimy jeszcze tą lokomotywę rozwalić. Raczej prosta sprawa więc nie będę się rozpisywał. Wychodzimy z peronu i idziemy na wschód do jaskini. Od razu znajdujemy się na szczycie góry i skaczemy sobie z niej. Podczas lotu będziemy atakowani więc dobrze by było żeby być zdrowym. Gdy dopłyniemy do brzegu zobaczy nas nowa postać – Gau. Żeby przyłączył się do nas musimy podczas walki z potworami gdy do nas przyjdzie dać mu jeść. Gdy Gau się do nas przyłączy ruszamy do jaskini na południu. Udaje nam się dopłynąć do miasta. Podchodzimy do kapitana i wypływamy do Narshe. Koniec scenariusza.

Scenariusz Terra, Edgar, Banon
Dopływamy do brzegu tratwą. Wchodzimy do jaskini i mamy miasto. Ale to zbyt proste. Jak widzimy strażnicy nie chcą nas wpuścić. Musimy przejść przez jaskinie po lewo tak gdzie byliśmy gdy Locke ratował Terrę. Po przejściu labiryntu dochodzimy do domu Arvisa (starca).

I tak kończą się nam nasze trzy scenariusze.
Dochodzi do spotkania całej załogi. Po zebraniu Narshe zostaje zaatakowane. Wszyscy wycofują się w góry. Teraz trzeba podzielić wszystkich na 3 grupy. To zależy od ciebie, jak to zrobisz. Musisz ochronić Banona. Po pokonaniu wszystkich żołnierzy zabieramy się za Kefkę. Potem wszyscy idą do espera. Terra nagle zacznie nawiązywać dziwną „więź” z zamarzniętym stworem po czym zmieni się w zupełnie inną istotę. Gdzieś odleci.

Naszym nowym celem jest odnalezienie Terry. Wybieramy 4 spośród 6 charakterów i wyruszamy. Idziemy do Figaro. Tam wchodzimy pogadać z kanclerzem a następnie idziemy na odpoczynek. W tej chwili Sabin wspomina przeszłe lata. Wypoczęci idziemy do maszynowni. Wyruszamy do kolejnego miasta. Idziemy do miasta Kohlingen na północ od nowego położenia Figaro. Wchodzimy do domu który znajduje się w północno-zachodnim obszarze. Tu przywołują się wspomnienia Locke’a. potem idziemy do domu starca na wschodzie i schodzimy schodami do piwnicy. Wychodzimy z miasta i ruszamy na południe do miasta Jidoor. Tu rozmawiając z mieszkańcami dowiadujemy się, że nasza zguba uciekła do wioski na północy w górach, którą założyli biedni byli mieszkańcy miasta. Idąc od wschodniej części gór po chwili dotrzemy do miasta Zozo. Tam nadal będziemy atakowani przez potworki więc miejcie się na baczności. Wchodzimy do pomieszczenie które powinno być sklepem z reliktami. Czeka nas kolejny labirynt. Musimy wejść na samą górę tego domku. Gdy w pewnym momencie nie ma przejścia na górę przyjrzyj się czy czasem nie widać w pobliżu jakiegoś gościa co skacze z domu do domu. Zrób to samo jeśli nie będzie przejścia oczywiście. Przed samym celem będzie boss. Nie za trudny, ale nie wolno go lekceważyć. Trzeba go nawalać najlepszymi atakami. Gdy dojdziemy do najwyższego pokoju zobaczymy Terrę i nową osobę która jak to się okaże w dialogu jest esperem. Ramuh opowie nam historię esperów. Dowiemy się także jak można wykorzystać ich moc, czym są magicite oraz częściowo, ale to tylko częściowo poznamy pochodzenie Terry. Mamy nową misję.

Teraz musimy dostać się do centrum badawczego Imperium. Wychodząc napotkamy bohaterów których pozostawiliśmy w Narshe. Możemy teraz na nowo ustalić skład naszej grupy dołączając dwie postaci, ponieważ Locke i Celes muszą z nami iść. Wracamy do Jidoor. Tam idziemy do największego domu położonego najbardziej na północ. Dowiadujemy się o nowym bohaterze naszej gry Setzerze – właścicielowi statku powietrznego i hazardzisty. Teraz Idziemy na południe do opery. Gdy do niej wejdziemy wprowadzony zostanie nowy plan „zapoznania” się z Setzerem. Wiemy bowiem, że hazardzista chce porwać Marię i tym samym zepsuć przedstawienie. Lecz zamiast Marii wystąpi CELES! Naszym małym zadaniem będzie zapamiętanie tekstu pieśni a następnie podczas przedstawienia odpowiednie wybranie początku wersetów. Napiszę tutaj ten tekst, wg tłumaczenia na nasz język:
Tak dalekoś, bohaterze mój,
Ujrzę jeszcze uśmiech twój?
Miłość minie jak nocny deszcz,
A to się wyda tylko snem.
Czekam nocą, wiecznie pragnąc
Kiedy ty w słońcu tam.
Dla miłości, co nie zna końca,
Dzień to ty, noc to ja.
Mam zapomnieć, obietnicę swą?
Zgasić ogień co w sercu mym płonie?
Na zawsze miłość porzucić mą?
Wróć proszę do mnie!
Słowa które będziemy musieli wybrać są podkreślone. Pamiętaj, że mamy ograniczony czas (jakieś 4 sekundy do wyboru). Po piosence podchodzimy do jegomościa kilkukrotnie. Gdy zostaną po nim tylko kwiatki bierzemy je, podchodzimy na balkon.
Potem jest kolejna pieśń:
Czas rozstrzygnie,
Życie płynie,
Serce jednak nie zapomni.
Nim odejdę,
Powiedz jeszcze że
Ty też kochasz mnie.
Czuję w sercu,
Dotyk twój.
Będę zawsze twoja.
Co stanie się?
Tego nie wiem,
Ale będę czekać zawsze
Jak widzimy tu nie trzeba było znać nam jej. Przedstawienie trwa. Wracamy Locke’iem do reszty drużyny. Zauważamy na ziemi list. Przeczytaj go. Dowiadujemy się, że Ultros znów chce nam przeszkodzić. Niezdarna ośmiornica chce zrzucić czterotonowy głaz na Celes. Mamy 5 minut, żeby go powstrzymać. Musimy najpierw iść do pomieszczenia po prawo. Tam naciskamy ostatnią po prawo wajchę. Idziemy do pomieszczenia po lewo. Przechodzimy po krokwiach i atakujemy Ultrosa. Walka toczy się na scenie a Locke próbuje w aktorskim stylu wykonać to co do niego należy. Po pokonaniu potwora pojawia się Setzer i porywa Celes. Wszyscy znajdują się na statku. Celes wygrywa zakład z hazardzistą a ten decyduje się nam pomóc. Lecimy do kontynentu Imperium i lądujemy koło wioski Albrook. Idziemy do fortecy-miasta w centralnej części kontynentu. Nie idź odpoczywać, bo mimo że facet powiedział, że jest za darmo to i tak ograbi Cię z kasy w nocy, gdy bohaterowie będą spać! Idź na północny-wschód i pogadaj z gościem stojącym za skrzynkami. On odwróci uwagę żołnierzy a ty wskocz na skrzynkę i po żelaznych krokwiach przejdź na druga stronę do laboratorium. Laboratorium okazuje się oczywiście kolejnym labiryntem. Gdy zobaczymy Kefkę wyrzucającego ledwo żywe espery zjedźmy po szynach. Podejdź do esperów. Zacznie się walka. Po chwili espery przestaną walczyć i zamienią się w magicite. Idziemy dalej. Gdy dojdziemy do pomieszczenia gdzie są espery, musimy je uwolnić. Te powiedzą, że przez to że są wyczerpane oddadzą nam swoją moc. Otrzymamy wiele nowym magicite. Musimy uciekać. Idziemy za Cidem. Cid wsadza nas do kolejki i jedziemy. Po drodze atakują nas potwory. Ostatni czyli boss składa się z trzech części – dwóch rąk i ciała. Atakujemy tylko ciało. Po pokonaniu tego czegoś wychodzimy z miasta. Spotykamy Setzera i odlatujemy. Ale jeszcze trzeba rozwalić coś w rodzaju łap które chcą nas zatrzymać. Prawą rękę atakuj piorunami a lewą atakami fizycznymi. Potem wszyscy jesteśmy w domu gdzie jest Terra. Dowiadujemy się już wszystkiego na temat esperów i jej. Teraz trzeba polecieć do Narshe.

Po przegrupowaniu się ruszamy do wschodniej części kontynentu Imperium. Parkujemy nasz samolot przed mostem, przechodzimy przez niego i już jesteśmy prawie przy wrotach. Przechodzimy przez jaskinię. Gdy dojdziemy do wrót okaże się że cały czas byliśmy śledzeni przez Kefkę. Będziemy z nim walczyć, ale tylko przez chwilę. Potem wychodzimy z jaskini do statku. Gdy wylądujemy kieruj się do centrum, czyli do fortecy imperium. Idź porozmawiać z Gestahlem. Będziesz musiał przekonać jak najwięcej żołnierzy. Potem idź na ucztę do Gestahla. Poprowadzisz dwuosobową drużynę złożoną z Terry i Locke’a. Idź do Albrook do portu. Tam porozmawiaj z generałem Leo. Idź do Inn odpocząć i wróć na statek. Będziesz miał w grupie jeszcze Shadowa. Opuszczamy statek i idziemy do małej wioski na północny wschód. Tam idź pogadać ze Strago – starym magiem który nie chce nam początkowo nic powiedzieć. Porozglądaj się trochę po wsi a zobaczysz że ludzie tam potrafią używać magii! Idź do Inn odpocząć za 1 GP. W nocy Strago przyjdzie prosić o pomoc, ponieważ jego wnuczka jest w domu w którym właśnie wybuchł pożar. Gdy ją uratujemy dziadek przyłączy się do nas a Shadow odejdzie. Idziemy w góry położone na zachodzie. Gdy dojdziemy do posągów spotkamy ultrosa. Trzeba go pokonać a potem poszukać esperów. Wszyscy spotykają się z generałem Leo, gdy nagle pojawia się szalony Kefka. Będziemy walczyć Leo z Kefką. Gdy niby go pokonamy on zacznie robić swoje sztuczki i Leo polegnie. Wszyscy spotkają się na statku.

Statek będzie stale atakowany. Po chwili pojawi się Ultros ze swoim sprzymierzeńcem. Po pokonaniu ich będziemy musieli pokonać kolejnego bossa. Gdy już to zrobimy znajdziemy się na latającym kontynencie. Tuż przed samym celem będziemy walczyć z bossem. Najlepiej atakować go zmordowaną Terrą magią Ice2. Potem widzimy imperatora i Kefkę. Generał zabije Gestahla i tu nagle pojawi się Shadow. Postara się zatrzymać tę katastrofę a my mamy 6 minut na ucieczkę. Na końcu trasy stanie nam na przeszkodzie kolejny boss. Atakuj go fizycznymi atakami, ponieważ wchłania on magię. Wskocz do samolotu.

Tego dnia cały świat zamienił się w ruinę smutku i rozpaczy

Nowy rozdział w grze zaczynamy bohaterką Celes. Dowiadujemy się, że była w śpiączce przez cały rok. Cid jest rozchorowany. Po rozmowie wychodź z domu i idź na południe na plaże złowić ryby. Rób to tak długo aż Cid umrze. Potem Celes będzie chciała popełnić samobójstwo. Nie uda jej się to. Wróć do domu i przeczytaj list który leży koło łóżka. Przejdź po schodach po tratwę. Rozbijesz się gdzieś na kontynencie. Idź do Albrook zaopatrzyć się. Z rozmów z tubylcami dowiesz się, że jeden z twoich przyjaciół przechodził przez to miasto. Udaj się do Tzen na północy. Tam zobaczysz Sabina. Ten będzie podtrzymywał dom, gdy ty wejdziesz do niego i uratujesz dziecko. Wyruszamy do najdalej położonego na zachód półwyspu do miasta Molbiz. Tam będzie pewien domek. Wejdź do niego. Spotkasz Terre. Po chwili będziesz musiał walczyć z Phunbabba – starożytnym demonem który przebudził się po katastrofie. Walcząc Terrą przegrasz. Potem nadejdą Celes i Sabin. Musisz go pokonać. Ten w trakcie walki ucieknie. Terra jednak nie zdecyduje się do nas przyłączyć.

Wyruszamy w dalszą podróż do miasta Nikeah. Wchodzimy do Cafe, gadamy z złodziejami dopóki nie wyjdą na statek. Na rynku spotkasz Gerada (Edgara), który jak się okazuje oszukuje, aby dostać się do swojego zamku. Cały czas idziemy za nim. Dopływamy statkiem do kolejnego miasta. Tam idziemy do Cafe na 2. piętro pogadać z Edgarem. Potem idziemy przez jaskinie do Figaro. Następnie szukamy Edgara. Ten przyzna się do swojej tożsamości i będziemy walczyli z czymś w rodzaju macek. Po pokonaniu ich ruszamy dalej. Idziemy do maszynowni i gadamy z maszynistą. Przystanek Kohlingen.
Wchodzimy do Pubu. Tam spotkamy Setzera. Po krótkiej rozmowie decyduje się do na przyłączyć. Wyruszamy po nowy okręt. Idziemy do grobowca. Setzer mówi nam jak tam trafić i przez chwilę kamena tam wędruje więc nie będę pisał jak tam trafić. Gdy dojdziemy do niego musimy przejść przez ten labirynt. Na końcu będzie całkiem niełatwy boss. Nie atakuj go lodowymi atakami. Najlepiej piorunem. Masz już statek. Teraz możemy ruszać w dalszą podróż.

Poniżej opisane jest w jak i gdzie odszukać pozostałych przyjaciół.

Cyan
Wyruszamy do Maranda.
Tam wchodzimy do domu przy którym są ptaki. Wchodzimy do niego i gadamy z kobietą. Prosi nas żebyśmy przyczepili list do gołębia który leci do jej ukochanego. Pada przypuszczenie że może to być Cyan. Musimy zapamiętać trasę lotu ptaka bo właśnie tam się udajemy. Idziemy do miasta Zozo. Tam rozmawiamy z kupcem który da nam odrdzewiacz. Potem idziemy do budynku Cafe. Wchodzimy na samą górę a potem idziemy przez góry Zozo na sam szczyt. Odnajdujemy Cyana i ruszamy w dalszą podróż w poszukiwaniu zaginionych przyjaciół.

Gau
Cyan powiedział nam, że Gau wyruszył na trening na równinę Veldt. Wystarczy, że polecisz tam i trochę pochodzisz po niej. Po którejś walce spotkasz towarzysza. Uwaga żeby to się stało musisz mieć max. 3 osoby w drużynie.

Relm
Wejdź do jaskini która jest na równinie Veldt. W jaskini odszukaj broń o nazwie Striker. Tam znajdziesz ranną Relm. Po chwili zaatakuje nas St|Behemot. Nie jest trudny. Po pokonaniu go akcja przenosi się do miasta Thamasa. Dziewczynka odpoczywa a my idziemy do Inn. Potem idziemy troche powalczyć i znów idziemy do Inn. Gdy wrócimy do Relm, tej już nie będzie. Udaj się do Jidoor. Wejdź do domu bogacza na północy. Zapal światło przełącznikiem koło schodów. Podejdź do obrazu imperatora potem do obrazu z kobietą. Zaatakują się dwa potwory. Po walce obraz zamieni się w drzwi. Przejdź przez nie. Po przejściu labiryntu pójdziesz do Relm. Będzie tam też jeszcze jeden gość pogadaj z nim. Po chwili zaatakuje cie boss. Nie jest trudny. Potem przejdź do regału z książkami i weź magicite. Relm przyłącza się do drużyny.

Locke
Musisz polecieć do Phoenix Cave. Znajduje się w północnej części wyspy do której dotarliśmy na tratwie. Musimy wylądować na środku gór i podzielić się na dwie drużyny. Tam czeka nas nowy rodzaj labiryntu. Będzie wiele sytuacji w których żeby jedna grupa przeszła, druga będzie musiała stanąć na przełączniku. Po drodze spotkamy jednego z siedmiu smoków. Możemy ale nie musimy go pokonywać. Gdy już dojdziemy do Locke’a, akcja przeniesie się do Kohlingen. Narzeczona Locke’a na chwilę odzyskuje swoje życie by móc porozmawiać z chłopakiem. Locke przyłącza się do drużyny.

Terra
Wróc do Molbiz. Wejdź do domu gdzie jest Duan. Za regałem z książkami są schody. Przejdź nimi. Gdy dojdziesz do Terry znów zaatakuje Phunbaba. Najpierw trochę z nim powalczysz, potem ten zdmuchnie drużynę z powierzchni. Terra przyłączy się do dwóch naszych towarzyszy z będzie walczyć. Teraz możesz bez żadnych problemów pokonać potwora. Po walce Terra przyłączy się do nas.

Strago
Udaj się do Fanatics Tower. Musisz mieć Relm w drużynie. Cała filozofia.

Gogo
Leć na wyspę Triangle Island i tam pospaceruj chwilkę aż spotkasz potworka Zone Eather. Nie walcz z nim tylko pozwól, aby wessał całą twoją drużynę. Okaże się że znajdujesz się w jaskini. Nie jest trudna ale w pewnym momencie gdy zauważysz że z góry lecą skały powinieneś zapisać sobie grę ponieważ gdy to się przygniecie to automatycznie przegrasz. Na końcu jaskini jest postać. Pogadaj z nią. Będzie to Gogo. Przyłączy się do naszej drużyny.

Teraz opiszę kilka dodatkowych scenariuszy które można ale i nie trzeba wykonywać.

Narshe
Idź do Narshe. Musisz mieć Locke w drużynie. Musisz pootwierać wszystkie drzwi w mieście. W jednym domu będzie esper i miecz. Miecz jest bardzo silny a gdy obstawisz go w Koloseum będziesz miał jeszcze silniejszy miecz a esper umożliwia naukę czaru Ultima. Wybór należy do ciebie. Bądź co bądź i tak dokonasz dobrego wyboru. Przejdź przez dom starca który uratował Terre. Po drodze spotkasz Moga. Ten przyłączy się do nas. Gdy będziesz miał go w drużynie idź tam gdzie broniłeś zamarzniętego espera przed Kefką. Będziesz z nim walczył. Walka jest prosta. Wystarczy atakować ogniem. Gdy go pokonamy, a właściwie uwolnimy z lodu ten odda nam się w postaci magicite. Otworzy się kolejne przejście na niższy poziom kopalni Narshe. Labirynt nie jest trudny. W pewnym momencie zobaczymy coś w rodzaju rzeźby z czaszką. Tam jest magicite. Weź je. Po chwili zaatakuje nas Umaro – kolejna postać która się do nas przyłączy jeśli będziemy mieć Moga w drużynie który przekona go do tego.

Najlepszy Blitz
Idź do domu mistrza Sabina – Duncana. Jego dom znajduje się na północ od Narshe a dokładnie w miejscu gdzie jest 5 drzew ustawionych w znak „+”. Sabin musi być w drużynie!

Doom Graze
W którymś momencie gdy będziemy latać statkiem będziemy atakowani przez potwora. Kilka razy będzie uciekał, ale nie będzie leczył ran. Gdy już się z nim uporamy, dostaniesz nowego espera.

Oczyszczenie duszy Cyana
Weź Cyana do drużyny i leć do Doma. Tam idź spać do komnaty. Akcja przeniesie się do duszy Cyana. Najpierw kierujesz jedną osobą. Musisz zebrać wszystkich do siebie i znaleźć drzwi które wcześniej były chronione przez coś w rodzaju zapory. Pokonaj trzy klauny i ruszaj dalej. Będziesz przechodził przez lokomotywę. Nie jest trudna. W pewnym momencie zobaczysz 6 skrzyni. Zapamiętaj w jaki sposób są pozamykane, bo w następnym wagonie żeby przełącznik odblokowujący przejście zadziałał musisz pozamykać skrzynie w taki sam sposób jak wcześniej to wyglądało. Gdy już skończysz z tą lokomotywą będziesz szedł przez jaskinie. Idź cały czas na Cyanem. Gdy już dojdziesz do końca akcja przeniesie się do Doma. Idź do komnaty królewskiej i pokonaj bossa. X-zone i wygrywasz. Gdy się obudzisz idź jeszcze raz do komnaty po magicite.

Wspomnienia i rozterki Gau
Musisz mieć w drużynie Gau i Sabina. W ten sposób poznasz część przeszłości Gau.

Starożytny zamek
Idź do zamku Figaro i karz mechanikowi ruszyć zamek. W połowie drogi zamek stanie. Mechanik zapyta czy mamy ruszać dalej czy też sprawdzić co to jest. Powiedz mu żeby czekał aż to się sprawdzi. Idziesz do lochów i w jednej celi będzie przejście. Gdy dojdziesz do starożytnego zamku wejdź do niego i idź do Sali tronowej. Tam będzie stał posąg Odina – kolejnego espera który zamieni się w magicite. Wróć do zamku i kontynuuj podróż.

Fanatic’s Tower
Idź do wierzy fanatyków. Tam można walczyć tylko magią więc dobrze mieć Terre w drużynie. Po wejściu na szczyt pokonaj bossa. To właściwie wszystko.

Crusader – najpotężniejszy z esperów
Żeby zdobyć najsilniejszego espera trzeba pokonać 8 legendarnych smoków grasujących po całym świecie ruiny.

StormDragon – jest w jaskini na górze Zozo. Wyskakuje w pewnym momencie gdy wejdziemy na przełącznik podczas drogi do kryjówki Cyana. Najlepiej używać Bolt2-3.
Dirt Dragon – siedzi na scenie Opery w której Celes musiała śpiewać
Ice Dragon – jest tam gdzie broniliśmy zamarzniętego espera na północ od Narshe
Fire Dragon – siedzi w Phoenix Cave, tam gdzie odnajdujemy Locke
White Dragon – siedzi w komnacie na trzecim piętrze Fanatic’s Tower
Blue Dragon – jest w piwnicy Ancient Castle
Skull Dragon – Kefka Tower
Gold Dragon – Kefka Tower

Kombinacja Vanish + Doom
Jak wiemy czar Vanish jest bardzo przydatną rzeczą gdy walczymy z przeciwnikiem, który atakuje tylko bronią. Vaniish działa bowiem w ten sposób, że stajemy się niewidzialni i nie dochodzą do nas ataki fizyczne lecz stajemy się całkowicie podatni na wszelkiego rodzaju czary. Naromiast Doom to czar który co prawda nie zawsze działa lecz gdy jest skutecznie użyty to od razu zabija przeciwnika. Dlatego właśnie te dwa czary stanowią kombinację którą zna chyba każdy „fantazyjny” gracz. Najpierw używamy czaru Vanish a potem od razu rzucamy czar Doom. I zazwyczaj tak to jest, że jest po przeciwniku.

Co się stało z Shadowem
Zapewne zastanawiacie się dlaczego podczas opisywania w jaki sposób i gdzie możemy odnaleźć swoich przyjaciół nie napisałem gdzie jest Shadow? Otóż sprawa z nim wygląda następująco… Pamiętacie jaki los spotkał naszego wojownika? Poświęcił się on przytrzymując posągi bogiń. Jest możliwość na to żeby jednak on przeżył. Jak dojdziemy do punktu w którym będziemy skakać do samolotu i gdy zostaniemy zapytani czy skaczesz, odpowiadamy „nie” (no). Po jakiejś chwili podchodzimy jeszcze raz i widzimy nowy wariant „gotta wait for Shadow!”. I na 5 sekund przed katastrofą widzimy jak Shadow zbliża się do nas. Dzięki temu mamy bardzo dobrego towarzysza w walce ze złem.
Tylko gdy już tak postąpimy to odnalezienie Shadowa będzie wyglądało następująco. Pamiętacie, gdzie znaleźliśmy Relm? No i właśnie w miejscu Relm będziemy widzieć rannego Shadowa. Jak Relm wyruszyła do Jidoor, tak Shadow wyruszył do Colloseum. Gdy tam dojdziemy Shadow na stałe przyłączy się do naszej drużyny.
A co z Relm? Relm od razu będzie siedzieć w Jidoor w domu bogacza. 😉
Istnieje jeszcze jeden wątek dotyczący Shadowa. Mianowicie jego przeszłość i wspomnienia. Weź ninje do drużyny i prześpij się we wszystkich Innach, clubach itd. Aż w pewnym momencie Shadow odzyska pamięć. Dowiemy się kilka ciekawych rzeczy oraz tego, że jest ojcem Relm!!!

Cid
Jak wiemy dziadzio Cid zmarł. Lecz rzekomo jest sposób na to żeby przeżył. Wystarczy, że będziesz łowić dla niego tylko te szybko pływające ryby. Nie wiem czy to prawda ponieważ nie sprawdzałem, ale gdzieś to wyczytałem więc może się sprawdzić.

Ostateczna Walka – Kefka Tower
Przed skokiem na wieżę Kefki musisz podzielić się na 3 drużyny. Ważne, aby każda z drużyn była sobie równa ponieważ wszyscy spotkają na swojej drodze jakiegoś bossa. Podczas drogi będziemy przełączać się pomiędzy drużyny udostępniając przejście drugiemu teamowi. Labiryncik nie jest trudny zwłaszcza gdy się troszkę pomyśli.
Na swojej drodze spotkasz kilku bossów co będzie świadczyło że jesteś na dobrej drodze do swojego głównego rywala. W wieży znajdują się także dwa pozostałe smoki. Są śmiesznie łatwe i nie powinny ci sprawić problemu. Przed walką z Kefką czeka cię kilka walk z Boginiami. Walka z Kefką też nie jest trudna. Nie obawiaj się także tego, że na sam start walki zaatakuje cię Fallen One. Użyj MegaElixiru i zabieraj się za niego. Najlepiej jak podczas walki będziesz miał Shadowa i kogoś kto ma założone dwie bronie oraz relikt Offering. Shadowem rzucaj w niego czym popadnie a bohaterem z Offeringiem napierniczaj póki nie padnie. Jak na ostatecznego bossa Kefka jest beznadziejny. Nie masz co się nawet stresować przed walką. Gdy zniszczysz już tego świra rozpocznie się dwudziesto-pięcio minutowe zakończenie. Gdy zobaczysz napis „The End” – wygrałeś, a mi pozostaje ci tylko pogratulować!

Data dodania: 16 lutego 2011Autor: Riper


Copyright by EmuSite Team; 2006-2022
Design by Patryk M. (patro)

All rights reserved.

statystyka