Asterix & Obelix XXL (GBA)

Sterowanie:
A – skok
B – uderzenia
L\R – Kamera
Select – Zmiana postaci

I
1. poziom
Zaczynamy grę Asteriksem, kierujemy się na północ. Po drodze są żołnierze, których pokonujemy i zbieramy kaski. Kaski są też ukryte w ciemnych skrzyniach. Dochodzimy do kamienia i zmieniamy postać na Obelixa, przesuwamy kamień pod belki, wracamy do Asterixa i przeskakujemy na drugą stronę. Po pokonaniu żołnierzy czeka na nas do przesunięcia jeszcze większy kamień, więc znów zmieniamy postać. Idziemy prosto i mamy rozdzielenie drogi – wybieramy prawą i zbieramy jedną z dwóch koron Cezara. Idziemy dalej i uruchamiamy szary guzik na ziemi i wskakujemy na półkę, gdzie jest druga korona. Dochodzimy do oręża i kończymy pierwszą planszę. Aby zaliczyć planszę w 100% należy zebrać wszystkie kaski, korony, pobić wszystkich żołnierzy i pogadać ze wszystkimi dziadkami.

2. poziom
Najpierw idziemy w lewo, gadamy z dziadkiem i zbieramy energię, która za nim leży. Potem zajmujemy się żołnierzami i idziemy uruchomić windę. Wjeżdżamy na górę i mamy pierwszą koronę. Idziemy dalej, do kamienia, przesuwamy go i wskakujemy na górną półkę. Idziemy dalej do obozu i rozwalamy na początku zwykłych żołnierzy, a potem atakujemy tego złotego. Wracamy się i widzimy po lewej stronie trampolinę, dzięki której wskakujemy na półkę i uruchamiamy przycisk który otworzy nam drzwi. Włócznie po lewej stronie pokazują nam ile musimy pokonać przeciwników, żeby móc użyć przycisku. Przechodzimy przez drzwi i aktywujemy guzik. Następnie na windę i zdobywamy drugą koronę. Pokonujemy ostatnich żołnierzy i kończymy misję.

3. poziom
Płyniemy na Obelixie, tutaj wystarczy, że będziemy zbierać wszystkie hełmy i uderzać żołnierzy w wodzie. Do zebrania mamy 2 złote laurowe liście. Pamiętajmy, że aby zdobyć wszystkie hełmy należy zwolnić przed zakrętem przyciskiem B, a w dwóch miejscach należy skoczyć.

4. poziom
Pokonujemy dwóch żołnierzy i uruchamiamy windę. Idziemy dalej, uruchamiamy drugą windę i zabieramy z góry koronę. Za dziadkiem znajduje sie kamień który przesuwamy, wchodzimy na górę i gadamy z gościem. Jest on sprzedawcą i możemy od niego kupić zdrowie lub specjalne ataki. Jeżeli mamy wystarczająco dużo hełmów, to kupujemy sobie cios Triple Punch, jeżeli nie, to idziemy dalej, otwieramy drzwi i bierzemy zieloną buteleczkę, dzięki której jesteśmy silniejsi. Pokonujemy przeciwników, uruchamiamy windę i zbieramy drugą koronę, pokonujemy ostatnich przeciwników i kończymy planszę.

5. poziom
Zaczynamy od przeskoczenia z windy na półkę, gdzie guzikiem otwieramy sobie dalszą drogę, rozwalamy trzy skrzynki, schodzimy niżej i przesuwamy kamień, żeby zdobyć pierwszą koronę. Przepływamy przez wodę, uruchamiamy windę, wskakujemy na półkę, a stamtąd przeskakujemy na drugą i zdobywamy, kolejną koronę. Dochodzimy do końca i rozmawiamy z Panoramixem, kończąc na tym misje. Jeżeli będziemy mieli w tych pięciu planszach po 100% odkryjemy OB-SLEIGH (minigierki dostępne w menu głównym) i zdobywamy pierwszą prowincję.

II
1. poziom
Zaczynamy grę i od razu cofamy się do wody, aby pozbierać hełmy i zdobyć pierwszą koronę. Biegniemy szybko do różowego namiotu i skaczemy po magiczny napój, potem kierujemy się na półkę obok namiotu – wciskamy przycisk i przechodzimy przez otwarte drzwi, gdzie wszystkich pokonujemy i przesuwamy kamień, aby zdobyć drugą koronę. Przechodzimy na drugą stronę, wciskamy guzik i uruchamiamy windy. Przedostajemy się na drugą stronę i rozmawiamy z dziadkiem, przeskakujemy na półkę za nim i zbieramy pochodnie, zapalamy ją i przenosimy ogień na drugie palenisko, dzięki temu uruchamiamy windę. U góry podpalamy TNT i otwieramy sobie dzięki temu drzwi. Wracamy sie po ogień i zapalamy następne palenisko, następnie podpalamy kolejne TNT i wracamy sie do sklepikarza. Idziemy dalej, otwieramy drzwi i rozmawiamy z dziadkiem. Wciskamy guzik w ścianie i przeskakujemy na windę, potem na drugą po trzecią koronę. Przeskakujemy dalej i znowu wciskamy guzik w ścianie. Pokonujemy wszystkich i kierujemy sie za drzwi.

2. poziom
Wskakujemy na półkę po lewej stronie i zabieramy pochodnie, przyciskamy w wodzie guzik w ścianie i idziemy do przodu, tam zapalamy pochodnie i wracamy się podpalić TNT, za ścianą mamy koronę. Idziemy dalej, zapalamy znowu pochodnie, zapalamy 2 paleniska i podkładamy na końcu TNT. Przeskakujemy na windy i na półki skalne. Na ostatniej półce po lewej stronie znajduje się korona, gdy ją zdobędziemy idziemy pokonać 39 przeciwników i włączamy windę. U góry zapalamy pochodnię i idziemy podpalić TNT w tunelu.

3. poziom
Rozwalamy skrzynki i kierujemy się w prawo do tunelu gdzie zdobywamy pierwszą koronę. Wracamy sie i idziemy drogą w lewo, aż do przejścia przez wodę po ruchomych windach. Tam uruchamiamy windę po załatwieniu określonej liczby żołnierzy i zdobywamy pochodnie. Idziemy dalej i uruchamiamy drugą windę do sprzedawcy. Podpalamy tam pochodnie i wysadzamy TNT, dzięki temu zdobywamy drugą koronę. Przechodzimy przez windy i otwieramy drzwi. Idziemy do końca i przesuwamy kamień, wracamy sie po ogień i wysadzamy przejście.

4. poziom
Zjeżdżamy na Obelixie z górki, wszystko to samo co w drugiej misji. Pierwsza korona znajduje się za skałą, ale wystarczy podążać drogą wyznaczoną przez hełmy i na pewno ją zgarniemy. Druga jest po wyskoku za belką, dlatego musimy zwolnić, żeby ją wziąć.

5. poziom
Gdy wciśniemy przycisk uruchomimy windy nad przepaścią, skaczemy na drugą i czekamy, aż dojedzie do końca, wtedy podskakujemy i zbieramy koronę. Przechodzimy dalej i uruchamiamy przed nami windę, wchodzimy na półkę i zbieramy drugą koronę. Teraz sie wracamy i z jaskini obok niedziałającej windy wylatują żołnierze, rozwalamy ich i uruchamiamy windę. Wskakujemy na półkę i podpalamy pochodnie. Na końcu drogi jest beczka z TNT, którą musimy rozwalić. Idziemy dalej i wskakujemy do okopu po lewej po trzecią koronę. idziemy prosto dopóki nie otworzymy drzwi, a tam na nas czeka dwóch Galów z którymi rozmawiamy i kończymy planszę. Jeśli zdobyliśmy wszystkie liście laurowe odkrywamy kolejną minigierkę.

III
1. poziom
Rozpoczynamy planszę i od razu rozwalamy skrzynkę stojącą za nami, potem wskakujemy z prawej strony na jaskinię i zbieramy wszystko, kierujemy się na lewo na plażę, a stamtąd za budynek. Podsuwamy kamień pod budynek i zgarniamy pierwszą koronę, zeskakujemy na dół i rozwalamy resztę żołnierzy. Idziemy prosto i naciera na nas żółw (szyk bojowy osłonięty dookoła tarczami, znany nam dobrze z filmu), więc po prostu go lejemy i rozprawiamy się z resztą przeciwników. Uruchamiamy windę i wskakujemy na budynek, wcisnąć przycisk. Idziemy dalej i rozmawiamy z dziadkiem, który tłumaczy nam, że winda działa za pomącą kręcenia dźwigni. Ustawiamy windę do połowy dachu i wskakujemy na dach po drugą koronę. Idziemy dalej rozwalając wszystkich przeciwników i otwieramy drzwi (guzik jest po prawej stronie na półce), przechodzimy przez nie i mamy kolejną windę, którą musimy sami ustawić (wystarczy raz uderzyć). Na górze podpalamy pochodnie i idziemy rozwalić dwie blokady, następnie rozwalamy żółwia, lwy (albo coś takiego) i gladiatora. Wciskamy przycisk z prawej stronie na ścianie, otwieramy drzwi i kończymy planszę.

2. poziom
Pokonujemy wszystkich żołnierzy i wciskamy cztery przyciski, idziemy przez otwarte drzwi do sprzedawcy i robimy zakupy. Dochodzimy do kamieni i je przesuwamy, zbieramy koronę, pochodnie i wracamy się do pokoju ze sprzedawcą. Zapalamy ją i idziemy do następnego pomieszczenia (nie możemy wpaść do wody, bo pochodnia gaśnie). Wracamy do kamieni i przesuwamy drugi z powrotem na swoje miejsce, aby przeskoczyć na górną półkę, a tam zapalamy kolejne paleniska, dochodzimy do drugiej korony i wysadzamy zaporę. Pokonujemy wszystkich i kończymy planszę.

3. poziom
Idziemy przed siebie, aż do windy, uruchamiamy ją i zbieramy koronę. Idziemy do kolejnych pomieszczeń przez wciskanie guzików. Dochodzimy do pomieszczenia gdzie jest dwóch żołnierzy w złotych zbrojach, pokonujemy ich, wskakujemy na prawy regał i wciskamy guzik, za regałem jest przejście gdzie znajduje sie korona. Wracamy się i idziemy dalej, wciskamy guzik w ścianie i otwieramy drzwi. Pokonujemy wszystkich i kończymy planszę.

Data dodania: 17 lipca 2007Autor: Snok


Copyright by EmuSite Team; 2006-2022
Design by Patryk M. (patro)

All rights reserved.

statystyka