Osu! Tatakae! Ouendan

   W dawnych czasach gier na konsolę dostaliśmy Dance Dance Revolution na automatach, jak i na PSX, w którym graliśmy poprzez wciskanie na specjalnej macie strzałki tak, by w grze nie przekroczył linii. Później wyszedł Guitar Hero, gdzie gramy na gitarze i szarpiemy na strunie i wciskamy przyciski jak gwiazda rock’n roll. Czy jest jeszcze coś, co da nam jeszcze więcej takich nowych gadżetów z nową grywalnością? Tak i ta nowa era pojawiła się w japońskiej grze zwanej Osu! Tatakae! Ouendan na konsoli Nintendo DS stworzonej przez Nintendo. Jaką nową grywalność nam daje? I czy jest dobra? Przekonacie się w tej recenzji.

Grafika
Grafika jest świetna, nasza grupa jest oczywiście w 3D, gdy zaczynamy grać, a cut-scenki są w stylu manga (japoński komiks, gdybyś nie wiedział/a, co to), a efekty są naprawdę ładne. I wierzcie mi lub nie, ale jest coś związane z ogniem.


Osu! Tatakae! Ouendan – screeny (kliknij, by powiększyć)

Grywalność
Gdy zaczynamy grę po raz pierwszy, to pojawi się nam samouczek pokazujący, jak się gra. Choć jest po japońsku, to ja wytłumaczę, o co chodzi. Na górnej części dolnego ekranu mamy pasek z japońskim znakiem. To nasze życie i zaczyna spadać w chwili, gdy wciśniemy pierwszy przycisk. Żeby go utrzymać należy wciskać kolejne przyciski nie za późno i nie za wcześnie, w czym pomaga nam zmniejszający się okrąg, jak i linie w kropkach. Jeżeli w złym momencie wciśniesz, to tracisz część życia. Jeśli zbliżasz się do czerwonej linii, to kamera zbliża się na twarz lidera naszej grupy oraz zdarzają się wpadki dla naszego człowieka w potrzebie i to zależy od zakończenia. Jeśli pasek zniknie całkowicie, to następuje Game Over. Oprócz przycisków są także paski. Jeśli wciśniesz przycisk, gdzie podłączony jest pasek, to masz utrzymać piłkę, gdzie kieruje się na koniec (gdy sknocisz początek, spróbuj utrzymać go do końca, a wtedy dostajesz punkt i życie Ci się podnosi). Często na koniec jest koło i twoim celem jest zakręcić je, aż pasek koło niego jest na maxa i utrzymując go dostajesz więcej punktów, a za dobre wykonanie nasze życie podnosi się dramatycznie. Oprócz tego jest także licznik comba, im więcej combo robisz, tym lepszy status zdobędziesz, lecz gdy spaprasz z jednym przyciskiem, to licznik wyzeruje się. Za 30x combo na naszej scenie pojawiają się ognie i za każde 30 ogień się powiększa. Punktacja zależy także od sytuacji, w której się dzieje, gdy zaczynamy grać oraz od ilości życia i mamy 50, 100, 300. Im bliżej okrąg jest i równy rytmowi, tym więcej punktów, a gdy mamy np. w danym kolorze wszystkich przycisków będziesz miał 300, to dostajesz 1000. Po samouczku możemy już grać w Single Player lub Multiplayer. W Single Player mamy do wyboru 4 poziomy trudności i do każdego jest dany lider oraz ilość przycisków, jak i szybkość wciśnięcia:
– Easy – Tanaka Hajime – mało przycisków, wolna szybkość
– Normal – Ippongi Ryuta – ilość się nie zmienia, normalna szybkość
– Hard – Doumeki Kai – dużo przycisków, duża szybkość (trzeba odblokować)
– Insane – The Cheerleaders – czy masz jaja żeby na nim grać? (trzeba odblokować)
Po wybraniu przenosimy się do mapy gdzie wybieramy scenę z daną muzyką. Początek jest łatwy, ale za każde przejście występują trudniejsze sceny. Po ukończeniu go pokazuje się nam ekran statystyki z rangą, ilość punktów zdobytych, jak i błędnych oraz maksymalne combo. Jest możliwość pokazania replayu, wciskając niebieski przycisk. W grze pojawia się także jedna scena, gdzie na piosence nie ma rytmów, więc jesteś zdany na siebie. W dodatku zdobywając ilość ogólnych punktów ze wszystkich scen zdobywamy następną ogólną rangę gry.


Osu! Tatakae! Ouendan – screeny (kliknij, by powiększyć)

Multiplayer
A teraz czas na Multiplayer. Można zagrać jedynie przez Game Cart, więc nie ma możliwości grania przez WFC (Wi-Fi Connector). Można grać z kolegą lub z CPU, a zasada jest prosta. Wybieramy muzykę, jaką chcesz i każdy gracz ma swój pasek zaczynający się od zera, który zwiększa się za każdym razem, gdy zdobywasz więcej punktów. Ten kto ma więcej punktów wygrywa. Ale podczas grania zdarza się, że ekran się trzęsie, a przyciski zmniejszają się na chwilę.


Osu! Tatakae! Ouendan – screeny (kliknij, by powiększyć)

Dźwięk/Muzyka
Muzyka jest naprawdę świetna. Są to remake’i japońskich piosenek wykonanych przez Nintendo, a dźwięki są naprawdę świetne. Gdy wciskamy dany przycisk na ekranie, to słyszymy gwizdek, a czasami odgłosy naszej grupy. Obie są w wysokiej jakości.

Ostatni komentarz
Nudzi Ci się w Dance Dance Revolution tupanie na strzałkach, że aż sąsiedzi się denerwują i bolą Cię palce grając w Guitar Hero? Ta gra jest dla Ciebie!

 

  TYTUŁ GRY:
   Osu! Tatakae! Ouendan

PRODUCENT:
  Inis

WYDAWCA:
  Nintendo

GATUNEK:
  Muzyczna

DATY PREMIERY:
  Dual Screen
– 28.07.2005 (Japonia)

Data dodania: 19 czerwca 2009Autor: GOKUSSJ6


Copyright by EmuSite Team; 2006-2022
Design by Patryk M. (patro)

All rights reserved.

statystyka