Podsumowanie konferencji Microsoftu

Najnowsza konferencja Microsoftu była najbardziej wyczekiwanym tego typu zjawiskiem od kilku lat. Na pewno było warto. 21 stycznia 2015 r. światło dzienne ujrzały nowe gorące fakty i potwierdzonych zostało kilka dotychczasowych plotek.

Gigant z Redmond najwięcej czasu poświęcił zbliżającej się premierze ich nowego systemu operacyjnego, czyli Windowsowi 10. Nie zabrakło jednak czegoś także dla posiadaczy konsol i ogólnie graczy, a miłym zaskoczeniem były technologie hologramowe.Ale od początku. Najważniejsza informacja to darmowy Windows 10 dla obecnych posiadaczy 7, 8.1 oraz mobilnych Phone 8.1. Oferta będzie ważna przez pierwszy rok po premierze najnowszego systemu, co pozwoli niezdecydowanym poczekać i ominąć ewentualne problemy wieku dziecięcego. Microsoft pokazał 10-tkę w akcji – wróci Menu Start, które będzie można także odpalić w widoku pełnoekranowym. Potwierdzono plotki o następcy/ nowej alternatywie dla Internet Explorera. Spartan będzie lżejszy, a każdą stronę będzie można odpalić w trybie czytelniczym, który usunie zbędne obrazki. Dodatkowo pomocne mają być opcję zakreślania tekstu oraz notatek na stronach, które będzie można udostępniać znajomym.

Na PC pojawi się także Cortana, czyli smartfonowy interfejs głosowy. Konkurent Apple’owskiego Siri rośnie więc w siłę. Na każdym urządzeniu z 10-tką na pokładzie pojawi się aplikacja Xbox APP, która pozwoli nam grać w gry z naszego konta na konsoli. Połączy ona gry, które mamy w usłudze Xbox LIVE oraz nasze PC-towe (Steam, Origin, Uplay) i mobilne kolekcje. Oczywiście nie zabraknie rozbudowanych opcji społecznościowych i nagrywania filmików. Możliwe będzie streamowanie tytułów z Xboxa One na dowolne urządzenie z Win10 na pokładzie. Graczy połączyć ma także Fable Legends, które trafi na PC i pozwoli na wspólną rozgrywkę z konsolowcami. Microsoft liczy, że większa ilość deweloperów skorzysta z danych im narzędzi i również wyda konwersje tytułów z Xboxów i łączony gameplay. Nie będzie jednak nacisków, bo nie wszystkie gry dawałyby równie wiele radości konfrontując pady z klawiaturami i myszkami.

Nie zabraknie nowej wersji DirectX oznaczonej numerkiem 12. Umożliwi ona twórcom dokładniejszą kontrolę wykorzystywanych zasobów, dzięki czemu wydajność w grach ma wzrosnąć nawet o 50%, a już na starcie z dobrodziejstwa DX12 skorzysta Unreal Engine oraz Unity. Mniejsze ma być także użycie baterii i energii, co ma niebagatelne znaczenie w przypadku sprzętów mobilnych. Zaprezentowano też okulary VR (rzeczywistości rozrzeszonej) – Microsft HoloLens. W przeciwieństwie do Oculus Rifta nie korzystają z ekranów, a soczewek i nie potrzebują komputera do działania. Wyświetlają wokół użytkownika hologramy. Na rynku pojawi się także Microsoft Surface Hub, czyli PC z 84” ekranem dotykowym o rozdzielczości 4K, a działający jako konsola/TV, a także niczym biała kartka, którą człowiek może zapełnić jak tylko chce. Jeszcze więcej informacji zapewne na kolejnej konferencji, już w marcu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Copyright by EmuSite Team; 2006-2022
Design by Patryk M. (patro)

All rights reserved.

statystyka