Spider-Man 3

   Spider-Man to postać, której nie trzeba zbytnio przedstawiać. W kinach puszczana jest już trzecia cześć jego przygód. Mamy także szanse na zagranie w ten tytuł na konsolach. Komu w drogę, temu trochę pajęczyny!

‚O nim’
Słów kilka na temat naszej postaci, która wygląda trochę jak anorektyk, jak na super bohatera Marvela. Co potrafi koleś w obcisłym stroju? Niewiele, ale zmienia się to razem z postępem gry. W jej czasie zdobywamy punkty, które możemy wymienić na umiejętności. Jest kilka kombinacji, możemy rozwijać do pewnych ilości. Jakby tego było mało, huśtanie na pajęczynie, to nasze jedyna forma transportu. Chyba, że lubisz biegać? Pierwsze wrażenie bardzo fajne, ale po 4 godzinach zaczyna się to wszystko nudzić (jakby Spider-Man nie mógł zamówić taksówki?). Człowiek-Pająk wygląda jak miernota, ale nie zmienia to faktu, że jest bardzo silny i posiada moc pająka. Potrafi chodzić po ścianach, skakać na znaczne odległości, biegać po wszystkim oraz wyprawiać z siecią takie rzeczy, które nawet się filozofom nie śniły. Mamy też asa w rękawie. Możemy się przemienić w czarnego (złego) pająka. Wtedy nasze ciosy stają się bardziej brutalniejsze i mocniejsze. Niestety, to nie trwa wiecznie. Musimy się po pewnym czasie uwolnić od naszej ciemnej strony, bo przejmie nad nami kontrolę (a tego chyba nie chcemy).


Spider-Man 3 – screeny (kliknij, by powiększyć)

‚Miasto, ale nie ciasno’
Z ziemi miasto wygląda nieźle. Wysokie budynki, proste długie ulice pełne samochodów oraz ludzi na chodnikach (istny ruch miejski). Niestety przechodnie w ogóle nie reagują na nasz widok, tak jakby nas tam nie było. Nawet kiedy wpadniesz na kogoś, nie ma żadnej reakcji. Sztuczna inteligencja to koszmar. Miasto z lotu ptaka (pająka) niestety nie przypadło mi do gustu. Jest wielkie, budynki wysokie, a pod nimi niby coś się dzieje. Niestety tekstury są brzydkie, a kolory nie pasują tutaj, troszkę za bajkowo, a nie miastowo. Przydałoby się więcej detali, a tutaj goło. Widać, że autorzy poszli na wielkość, a nie jakość. Grając chwilę, zobaczymy, że w mieście zmienia się pora dnia. Będziemy szybować w ciemnej nocy oraz w południowym słońcu. Niestety, zmiana pogody nie występuje. Nie ujrzymy spływających z kostiumu bohatera kropel deszczu.


Spider-Man 3 – screeny (kliknij, by powiększyć)

‚Co i po co?’
Na ekranie mamy parę wskaźników. W prawym dolnym rogu, mini mapka pokazuje, gdzie obecnie się znajdujemy oraz gdzie mamy podążać, z drugiej strony natomiast, pasek życia oraz adrenalina, która po załadowaniu pozwala nam odpalić specjały. Przy różnych sytuacjach, u góry na środku, będzie pojawiać nam się przycisk, który mamy wcisnąć, by nasz bohater np. przerwał łańcuch lub wykonał ruch w odpowiednim momencie, czy też wykończył bossa. Wciskamy Select i pojawia nam się mapa. Możemy z niej odczytać, gdzie się znajdujemy, oraz gdzie powinniśmy się iść. Widzimy na niej również gangi oraz policję. Każda organizacja ma swój rejon oraz procent zajętego miasta. Kiedy nasz bohater znajdzie się w zasięgu jakiegoś pola, będzie tam stała pewna postać, która powie nam, co musimy zrobić, by gang przestał istnieć na danym terenie. To oczywiście będziesz musiał robić pomiędzy głównymi misjami ciągnącymi fabułę do przodu.

‚Co będziemy robić?’
Do każdego punku na mapie poprowadzi nas ikonka, która wyznacza miejsce rozpoczęcia misji. Polegają one na ratowaniu ludzi, ale oczywiście w różny sposób; np. z palącego się budynku, ze szpon jaszczurów itp. Możemy również zapobiec wybuchowi bomb, jak i od czasu do czasu pomóc policji. Cały czas trwa walka lub huśtanie się z miejsca na miejsce, od jednego zadania do drugiego (niekończąca się pomoc). Dodać tu trzeba kilka słów o walkach, ale jeśli ktoś grał już we wcześniejsze odsłony, to nie będzie narzekał. Jest tu, z kim powalczyć, np. wielki jaszczur (możemy się na nim przejechać), a także kilka razy z Morbiusem. To tylko dwa przykłady, a jest tego o wiele więcej. Trzeba po prostu to ujrzeć na własne oczy.


Spider-Man 3 – screeny (kliknij, by powiększyć)

‚Jak to gra?’
Wyszukana muzyka pasuje do klimatu gry. Szczególnie przypadły mi bębny w misji w kanałach. Efekty dźwiękowe niczego sobie. W tym aspekcie jest poprawnie w porównaniu do grafiki. A odzywki naszego bohatera potrafią rozśmieszyć. Głosy podłożone zostały w bardzo profesjonalny sposób.

‚Podsumujmy’
W grze występuje masa niedociągnięć typu przelatywanie przez budynki i zatrzymywanie się na nie widocznych przedmiotach. Lepiej w grze wygląda miasto nocą. Niestety, gra powinna zostać jeszcze dopracowana, lub w ogóle nie pojawić się na rynku tak wcześnie. No cóż, czego się nie robi dla pieniędzy…
 

  TYTUŁ GRY:
   Spider-Man 3

PRODUCENT:
  Vicarious Visions

WYDAWCA:
  Activision

GATUNEK:
  Przygodowa

DATY PREMIERY:
  PlayStation 2
– 04.05.2007 (USA)
– 04.05.2007 (Europa)

Data dodania: 31 maja 2007Autor: hongi


Copyright by EmuSite Team; 2006-2020
Design by Patryk M. (patro)

All rights reserved.

statystyka