Wykorzystując grawitację, aby przetrwać w G – Switch 3

G – Switch 3 to bardzo ciekawe połączenie gry zręcznościowej oraz logicznej przeznaczonej na przeglądarki internetowe. Ta dwuwymiarowa produkcja zdobyła sobie zainteresowanie graczy z całego świata dzięki szeregowi prostych, ale oryginalnych i intuicyjnych rozwiązań. Naszym zadaniem jest przeprowadzenie głównego bohatera – androida wyposażonego w umiejętność odwracania grawitacji – przez kolejne, najeżone przeszkodami poziomy. Jak się szybko okaże, nie jest to proste zadanie, a gracz będzie musiał się wykazać nie tylko umiejętnością szybkiego reagowania, ale także planowania i cierpliwością.

Rozgrywka może być prowadzona w jednym z trzech przygotowanych przez twórców trybów. Pierwszym z nich jest rozgrywka w, nazwijmy to, trybie fabularnym. W tym trybie naszym zadaniem jest pokonywanie kolejnych, przygotowanych przez twórców etapów o stopniowo rosnącym poziomie trudności, co pozwala nam zaznajomić się z mechanizmami rozgrywki oraz przyzwyczaić do zachowania naszego mechanicznego bohatera w przestrzeni. Drugim jest tryb Endless, w którym, jak sama nazwa wskazuje, możemy bez ograniczenia mierzyć się z losowo generowanym torem przeszkód starając się uzyskać jak najwyższy możliwy wynik. Ostatnim z trybów jest tryb Multiplayer – pozwala on nam zmierzyć się z kilkoma innymi graczami przy jednym komputerze. Niestety ten ostatni tryb rozgrywki nie pozwala nam na zabawę online, ale z racji specyficznego sterowania, o którym więcej w pozostałej części recenzji, bez problemów możemy ją prowadzić nawet w więcej niż dwie osoby. W trybie Multiplayer zwycięża ten gracz, który dotrze do końca wygenerowanego poziomu lub po prostu pozostanie ostatnią żywą postacią.

Sterowanie w trzeciej odsłonie G – Switch jest równie proste, co w jej poprzednikach. Wykorzystujemy jeden dowolnie wybrany klawisz, który po wciśnięciu odwraca grawitację do góry nogami, co pozwala nam zmienić orientację w przestrzeni w zależności od potrzeby. Ta specyficzna umiejętność umożliwia unikanie różnego rodzaju przeszkód i pokonywanie kolejnych poziomów, które będą w różny sposób wymuszać na nas wykorzystanie umiejętności w taki sposób, aby do granic naszych możliwości sprawdzić zręczność oraz zdolności planowania gracza. Wspomniane planowanie jest niezbędne głównie z tego powodu, że odwrócenie grawitacji możemy wykonać tylko wtedy, gdy nasz android przylega do którejś z powierzchni – innymi słowy nie jest możliwe odwracanie grawitacji, gdy znajdujemy się w locie, przemieszczając się pomiędzy dwiema płaszczyznami.

Nasza droga do zwycięstwa nie jest, jak można się domyślić, taka prosta. Spotkamy na niej nie tylko najprzeróżniej wymyślone i wygenerowane etapy, które będą wymagały niejednokrotnie kilku podejść, aby odnieść sukces, ale także zróżnicowane przeszkody. Są nimi, między innymi, piły, z którymi jeśli się zetkniemy to rozerwą naszego androida na strzępy. Niektóre z przeszkód są także na swój sposób sytuacje, jak na przykład pola magnetyczne przyciągające naszego bohatera, gdy znajdzie się w ich okolicy czy też pola przyśpieszające, które pozwalają nam poruszać się szybciej, ale jednocześnie czynią manewrowanie przy pomocy odwracania grawitacji nieco trudniejszym. Wszelkiego rodzaju utrudnienia, zwłaszcza na późniejszych etapach czy przy wyższej liczbie uzyskanych punktów w trybie Endless, rzadko kiedy występują pojedynczo – najczęściej tworzą pewien ciąg, który musimy wymanewrować w taki sposób, aby przejść dalej. Będzie to wymagało odwrócenia grawitacji w odpowiednim momencie, wybrania odpowiedniego czasu na tę czynność oraz ocenienia odległości. Specyficznym utrudnieniem są momenty, w których przychodzi nam sterować klonem naszego bohatera. Wówczas jednocześnie kierujemy dwiema postaciami poruszającymi się po indywidualnych torach, co wymaga z kolei podzielenia uwagi do pewnego stopnia. Oba tory są zwykle w większości podobne, ale pojawiają się na nich niewielkie różnice, które czynią takie etapy szczególnie wymagającymi – niezależnie od tego czy w takim momencie zginie nasz główny bohater czy jego odbicie będziemy zmuszeni powtórzyć sekwencję. Na każdym z poziomów znajdziemy także bonusy pozwalające nam na odblokowanie nowych androidów, a właściwie skórek dla głównego bohatera. Zmiany pod tym względem mają wyłącznie charakter wizualny, choć trzeba przyznać, że wszystkie z nich prezentują się całkiem nieźle.

Na zakończenie należy wspomnieć o warstwie audiowizualnej produkcji. Pod względem graficznym mamy tutaj do czynienia z solidnie wykonaną dwuwymiarową oprawą – zarówno otoczenie, jak i poszczególne elementy gry oraz androidy prezentują się świetnie i posiadają swój indywidualny charakter. Podczas zabawy będzie nam towarzyszyć ponadto przyjemny dla ucha elektroniczny utwór, który mimo że zapętlany nie jest zbyt irytujący czy rozpraszający – wprost przeciwnie. Zawsze możemy jednak wyłączyć muzykę w menu głównym bądź panelu opcji.


Copyright by EmuSite Team; 2006-2019
Design by Patryk M. (patro)

All rights reserved.

statystyka