Wieloosobowa strzelanka na przeglądarkę internetową – prosta i wciągająca

Strzelanki od początku swojego istnienia jako gatunek gier komputerowych cieszyły się sporym zainteresowaniem ze strony graczy oraz twórców. Często relatywnie prosta mechanika rozgrywki w połączeniu z przemyślanymi mapami i ciekawymi trybami rozgrywki sprawiały, że niektóre tytuły przez długi czas, niekiedy nawet do dzisiaj, są bardzo popularne wśród fanów tego gatunku. Również współcześnie produkcje z tego gatunku powstają często i gęsto oraz zdobywają serca graczy na całym świecie. Jest to także całkiem popularny gatunek wśród gier przeglądarkowych i przeznaczonych na urządzenia mobilne, jak na przykład opisywany dzisiaj Bullet Force Multiplayer.

Dzisiejsza produkcja powstała jako przeglądarkowo – online’owa interpretacja takich tytułów jak Call of Duty: Modern Warfare i innych przedstawiających nowoczesne pole bitwy. Gra została wykonana na trójwymiarowym silniku Unity, który zapewnia niezłej jakości rozgrywkę nawet z poziomu przeglądarki internetowej. Modele broni, postaci oraz elementów świata gry zostały wykonane solidnie, podobnie zresztą jak pokrywające je tekstury. Na dobrą sprawę, pod względem oprawy wizualnej Bullet Force Multiplayer nie odbiega w znacznym stopniu od strzelanek z poprzedniej generacji. Jeżeli więc, Czytelniku, z nostalgią wspominasz takie produkcje to nie czekaj dłużej tylko zagraj tutaj i sprawdź jak poradzisz sobie w tej wciągającej wieloosobowej rywalizacji.

W prezentowanym dzisiaj tytule rozgrywka może być prowadzona wyłącznie w trybie multiplayer, niejako czyniąc zadość swojemu tytułowi. Na każdym serwerze może w tym samym czasie brać udział w rywalizacji ze sobą do dwudziestu graczy. Netcode gry wypada również nieźle – w czasie rozgrywki praktycznie nie doświadczymy opóźnienia, wycieków pamięci i innych zjawisk mogących pogorszyć jakość zabawy. Jest to szczególnie istotne w tak dynamicznych produkcjach jak Bullet Force Multiplayer, gdzie niekiedy ułamki sekundy mogą przesądzić o zwycięstwie lub porażce gracza.

Przed właściwym rozpoczęciem zabawy zostaje nam zaprezentowane menu z dostępem do pięciu pozycji. Znajdziemy w nim, między innymi, panel opcji – odpowiedzialny, między innymi, za ustawienia grafiki i różnych związanych z nią efektów, poziomy dźwięku, sterowanie, wybór języka produkcji oraz możliwość włączenia i wyłączenia czatu w grze.

Pozostałe cztery pozycje są już ściśle związane z rozgrywką. Pierwszą z nich jest Multiplayer, czyli przystąpienie do rozgrywki wieloosobowej. W tym celu, jeśli chcemy – nie jest to obligatoryjne, możemy się zarejestrować w grze, dzięki czemu uzyskamy dostęp do możliwości zapisu naszych postępów, odblokowywania nagród i wielu innych. W przeciwnym razie musimy się liczyć z tym, że możemy utracić nasze bronie, skórki czy doświadczenie. Po wybraniu tej opcji możemy założyć własny serwer, dołączyć do już istniejącego lub wybrać szybki mecz. Szybki mecz polega na tym, że gra losowo wyszukuje dla nas pozostałych graczy po czym przystępujemy do walki na jednej z kilku dostępnych map.

Jeżeli nie chcemy od razu przystępować do walki z innymi żywymi przeciwnikami mamy również możliwość wyboru trybu treningowego (Practice). W trybie tym ćwiczymy przeciwko komputerowo sterowanym oponentom, co ułatwia nam zaznajomienie się ze sterowaniem oraz innymi elementami rozgrywki.

Pozostałe dwie pozycje są ze sobą sprzężone. Jest to dostosowanie naszego wyposażenia i bohatera (Customize) oraz sklep (Shop). Pozwalają nam one wybrać dostępny ekwipunek, jak również zakupić nowy, który możemy wykorzystać w rozgrywce. Sprzęt kupujemy za kredyty, które z kolei możemy otrzymać za branie udziału w rozgrywce (zarówno za zwycięstwa, jak i porażki, w odpowiedniej liczbie) bądź kupować za prawdziwe pieniądze na stronie gry. Do naszej dyspozycji zostały oddane trzy kategorie przedmiotów: broń pierwszorzędna (czyli głównie karabiny i pistolety automatyczne), drugorzędna („zwykłe” pistolety a także nóż – do wyboru) oraz broń miotana (granaty: odłamkowy, oślepiający, dymny, jak również noże do rzucania). Każda z broni posiada inne statystyki, jak zadawane obrażenia czy szybkość oddawanych strzałów. Czwartą kategorią są natomiast specjalne bonusy, które aktywują się, gdy zdołamy uzyskać serię zabójstw (Kill Streak) – możemy wybierać spośród już dostępnych, jak także odblokowywać nowe, jak na przykład pokazywanie wszystkich przeciwników na mapie przez określony czas lub uzyskanie krótkotrwałego przyspieszenia. Przedmioty oraz bonusy możemy kompletować w cztery loadouty, to jest zestawy pozwalające nam na przełączanie się pomiędzy naszymi ulubionymi kombinacjami.

Rozgrywka może być natomiast toczona w trzech różnych trybach. Mamy tutaj do czynienia z klasycznym zestawem: Free For All, czyli tłumacząc wprost: każdy na każdego, Team Deathmatch oraz Gun Game, które polega na ulepszaniu naszego uzbrojenia w miarę kolejnych zabójstw oponentów. Twórcy oddali do dyspozycji gracza kilkanaście zróżnicowanych, całkiem sporych map zapewniających sporo zabawy oraz dostosowanych do różnych trybów rozgrywki.

Podsumowując, Bullet Force Multiplayer to interesująca i wciągająca produkcja przeglądarkowa. Jakkolwiek początkowo może wydawać się trochę wtórna, to dzięki sporej liczbie graczy (nie ma pustek na serwerach) oraz możliwości tworzenia ciekawych kombinacji uzbrojenia i umiejętności zapewnia zabawę na długie godziny. Z pewnością można polecić ją każdemu fanowi strzelanek, jak również tym, którzy do tego gatunku podchodzą trochę sceptycznie.


Copyright by EmuSite Team; 2006-2018
Design by Patryk M. (patro)

All rights reserved.

statystyka