Tiger Simulator 3D – czyli jak żyje się drapieżnikom

Tiger Simulator 3D to przeglądarkowa adaptacja popularnej produkcji przeznaczonej pierwotnie na urządzenia mobilne. W tej całkiem wciągającej i interesującej grze zręcznościowej wcielamy się w rolę tytułowego tygrysa i przemierzamy trójwymiarowy świat polując na pozostałych mieszkańców dziczy, wykonując zadania przygotowane dla nas przez inne tygrysy, a nawet przyjdzie nam założyć rodzinę.

Trzeba nadmienić, że sama rozgrywka nie jest symulatorem realiów życia tygrysów a raczej przeglądarkowym „symulatorem” podobnie jak przeznaczone na komputer osobisty gry typu Goat Simulator – ma to być w zamierzeniu twórców zabawna i dająca sporo frajdy zręcznościówka, a nie interaktywny dokument.

Przejdźmy więc do właściwego opisu produkcji. Jak wspomniano wcześniej, i jak zresztą można się spodziewać po tytule, w grze przyjdzie nam kierować poczynaniami tygrysa. Zasadniczo gra Tiger Simulator w 3D ma mocno sandboxowy charakter – tak naprawdę produkcja nas do niczego nie zmusza, nie znajdziemy w niej również etapów do przejścia bądź zadań rozumianych jako długofalowe przedsięwzięcia. Możemy wykonywać drobne zadania zlecone nam przez przyjazne tygrysy, jak na przykład zebranie leczniczych ziół albo przebiegnięcie toru z przeszkodami, ale są to całkowicie fakultatywne elementy rozgrywki – choć warto je wykonywać, bo otrzymujemy za nie punkty doświadczenia i monety, o których dowiemy się czegoś więcej za chwilę. Możemy jednak niezależnie od tego, polować na różnorakie zwierzęta zamieszkujące dżunglę: szczury, inne drapieżne koty czy nawet słonie; przemierzać świat gry, nawiedzać niewielkie miasteczka porozsiewane tu i ówdzie, i wiele innych.

Za polowanie otrzymujemy punkty doświadczenia, ale również możemy zjeść zabitą zwierzynę, aby odzyskać zdrowie, jak też „zmagazynować” żywność, aby dać ją naszemu potomstwu, jeśli już uda nam się go dorobić. Punkty doświadczenia natomiast służą do ulepszania umiejętności naszego tygrysa. Tych mamy zaś trzy: atak – czyli wysokość zadawanych obrażeń, zdrowie – odpowiadające za maksymalną liczbę punktów życia, a także energię – pozwalającą nam na szybsze poruszanie się i atakowanie.

Wspomniane wcześniej złote monety służą nam do podobnych ulepszeń, ale z których korzysta nie tylko nasz bohater, ale również rodzina, której poszczególnymi członkami możemy też samodzielnie sterować. Monety pozwalają nam poprawić, między innymi, szybkość poruszania się, ale także liczbę punktów życia (będąc dodatkowym bonusem do ulepszenia atrybutów) czy też szansę na zdobycie większej ilości jedzenia z pokonanych zwierząt. Monety możemy przeznaczyć ponadto na wszelkiego rodzaju kosmetyczne zakupy, jak czapki dla naszych tygrysów bądź skórki.

Jeżeli chodzi o sterowanie, to jest ono dosyć nieskomplikowane. Poruszamy się, klasycznie, za pomocą WSAD bądź klawiszy strzałek, zaś klawisz CTRL bądź lewy przycisk odpowiadają za atak. Przy pomocy klawisza SHIFT możemy sprintować. W tym ostatnim przypadku powinniśmy jednak mieć na względzie wskaźnik energii, gdyż długim przyśpieszeniem możemy go błyskawicznie wyczerpać, zwłaszcza jeśli nie mamy żadnych ulepszeń dla tego zasobu.

Na uwagę zasługuje również trójwymiarowa grafika zrealizowana przy wykorzystaniu silnika graficznego Unity. Oprawa wizualna koncentruje się na minimalistycznym, „kanciastym” przedstawieniu zarówno świata, jak i zamieszkującego go istot. Ma to nadawać grafice nieco komicznej stylistyki oraz nawiązywać pośrednio do różnego rodzaju niezależnych produkcji, w których taka właśnie stylistyka bywa powszechna.


Copyright by EmuSite Team; 2006-2018
Design by Patryk M. (patro)

All rights reserved.

statystyka