Sprawdź Swoją Zręczność i Umiejętność Planowania w Red Ball

Red Ball jest to przeznaczona na przeglądarki internetowe prosta, przynajmniej na pierwszy rzut oka, gra platformowa, w której kierujemy czerwoną kulką a naszym zadaniem jest ukończy każdy z siedemnastu przygotowanych przez twórcę etapów. Jak się jednak szybko okazuje, nie jest to takie proste, jak mogłoby się wydawać, a niewielka liczba etapów jest zrekompensowana ich złożonością i poziomem trudności. Oprócz umiejętności szybkiego reagowania, przykładowo, na poruszające się przeszkody będziemy musieli także planować oraz starać się w jak największym stopniu wykorzystać elementy otoczenia oraz zasady fizyki, którym podlega nasz kulisty bohater.

Gra Red Ball na Poki.pl jest produkcją utrzymaną w dwuwymiarowej konwencji graficznej, dosyć prostej i minimalistycznej. Poszczególne platformy, trawa i inne obiekty są wykonane starannie i w sposób przyjemny dla oka. Na uwagę zasługuje przede wszystkim zaprojektowanie przeszkód – nierzadko będziemy mogli je wykorzystać jako podnośnik lub inny element rozgrywki do przedostawania się dalej; „zabójcze” części przeszkód są natomiast oznaczone wyraźnym bordowym kolorem.

Rozgrywka opiera się na łatwym do zrozumienia mechanizmie – zadaniem gracza jest przeturlać się ze startu do mety. I podczas, gdy na pierwszych kilku etapach, pełniących rolę swoistego samouczka, nie jest to szczególnie trudne, to później poziom trudności wzrasta błyskawicznie. Na naszej drodze, oprócz różnego rodzaju przepaści i innych utrudnień terenowych staną również zróżnicowane przeszkody: najeżone kolcami platformy, spadające tłoki czy huśtające się topory będące śmiertelnym zagrożeniem dla tytułowej czerwonej kulki. Na pierwszych etapach graczowi towarzyszyć będą także krótkie komentarze twórcy umieszczone bezpośrednio na planszy i mające wyjaśnić mu podstawy sterowania i mechaniki rozgrywki, jak również zwrócić uwagę na możliwości pokonania określonych rodzajów przeszkód.

Aby przetrwać będziemy musieli wykorzystać występujące na etapach różnego rodzaju rampy, podesty i inne elementy, które pozwolą nam bądź to nabrać szybkości, bądź znaleźć się w dogodnej pozycji do pokonania danego utrudnienia. Zabawa jednak na tym się nie kończy, gdyż nasza czerwona kulka podlega prawom fizyki, jak również posiada swoją masę, która rzutuje, między innymi, na szybkość poruszania się, spadania i tak dalej. Często będziemy zmuszeni wziąć to pod uwagę, aby nabrać odpowiedniego rozpędu czy zaplanować nasze posunięcia tak, aby w odpowiednim czasie zmieścić się między przeszkodami.

Niektóre z plansz wymagają także wykorzystania, przykładowo, guzików zwalniających blokady większych obiektów, które spadając mogą nas wyrzucić w górę za pomocą platformy, aby pomóc nam ukończyć poziom. Sprawia to, że rozgrywka staje się bardziej rozbudowana i interesująca, i jednocześnie wymagająca od gracza czegoś więcej niż tylko reagowania odpowiednio szybko na zasadzie oko – ręka. Elementy planowania i logicznego myślenia sprawiają, że Red Ball staje się dodatkowym wyzwaniem, pozwalającym przyjemnie spędzić przy tej produkcji wolną chwilę.

Ze wspomnianym aspektem gry łączy się również to, że graczowi przyjdzie ginąć często i gęsto – bądź to spadając w przepaść, bądź mając bliskie spotkanie z którąś z poruszających się przeszkód. Na szczęście twórca na tych dłuższych i bardziej skomplikowanych etapach przewidział szereg checkpointów, które pozwalają nam kontynuować rozgrywkę od określonego miejsca, zamiast od samego początku etapu. Oczywiście, najpierw musimy do nich dotrzeć – checkpointy zostały oznaczone niewielką czerwoną flagą, która podnosi się, gdy nasz bohater obok niej się pojawi.

Dosyć szybko jednak uda nam się opanować nie tylko sterowanie, które jest zresztą banalne, ale również wyczuwać zachowanie się kulki w przestrzeni, tak więc i samo pokonywanie przeszkód oraz różnych innych utrudnień przygotowanych przez twórców stanie się nieco łatwiejsze. Co wcale jednak nie oznacza, że niektóre poziomy, zwłaszcza te późniejsze, nie będą potrafiły okazywać się sporym wyzwaniem. Należy jednak wziąć też pod uwagę, że gra jest raczej krótka – na początku wspomniano o zaledwie siedemnastu etapach – tak więc ich wysoki poziom trudności oraz konieczność powtarzania niektórych sekwencji w związku ze śmiercią bohatera jest jednym ze sposobów twórcy na wydłużenie czasu rozgrywki.

Podsumowując, Red Ball jest ciekawym kąskiem elektronicznej rozgrywki, choć nastawionym raczej na tytuł, do którego można usiąść w wolnej chwili. Odbija się to wyraźnie w raczej skromnej liczbie etapów, jak również ich długości czy mechanizmie rozgrywki. Nie oznacza to jednak, że gra jest zła – wprost przeciwnie, jest to ciekawe połączenie elementów zręcznościowych i logicznych, choć raczej na godzinę czy dwie, a nie cały wolny wieczór.


Copyright by EmuSite Team; 2006-2018
Design by Patryk M. (patro)

All rights reserved.

statystyka