Sprawdź Swoje Kaskaderskie Umiejętności w Moto X3M

W ostatniej dekadzie rekordy popularności biją sieciowe gry tworzone w oparciu o silniki takie jak flash, java czy unity, które oferują satysfakcjonującą rozrywkę nie wymagając jednocześnie od nas kosztownej inwestycji w postaci wolnego czasu czy pieniędzy.  Wszystko wskazuje na to, że jeszcze długo będę się one cieszyć zasłużonym zainteresowaniem. Czasami możemy odnieść wrażenie, że na ten temat powiedziano już wszystko. Jednak wciąż możemy znaleźć pozycje na tyle odmienne reszty, że aż zasługujące na wyszczególnienie. Takim tytułem bez wątpienia jest Moto X3M.

Moto X3M jest nieskomplikowaną zręcznościówką aspirującą do miana gry wyścigowej, w której sterujemy postacią motocyklisty, który co prawda z nikim się nie ściga, ale nie znaczy to, że gra staje się przez to w jakiś sposób łatwiejsza. Przede wszystkim motocyklista nie jest – tak, jak w innych grach wyścigowych – przytwierdzony do ziemi, lecz w każdej chwili może stracić równowagę, co dla niego będzie oznaczało bolesny upadek, a dla nas – konieczność powtórzenia etapu. Dlatego też oprócz dodawania gazu i hamowania za pomocą strzałek w górę i w dół, używamy również strzałek w lewo i w prawo, które związane są z odpowiednim balansowaniem środkiem ciężkości u motocyklisty. Jeżeli nauczymy się w kluczowym momencie przytrzymać odpowiedni przycisk, nie będziemy musieli obawiać się wypadku. Jednak opanowanie niesfornej maszyny wraz z przyczepionej do niej motocyklistą to dopiero początek drogi. Prawdziwe wyzwanie zaczyna się, gdy stajemy twarzą w twarz z przeszkodami, które będą wymagać odpowiedniego wyczucia prędkości i równowagi, a czasami niezbędnej synergii obu tych elementów. Gra poprzez skomplikowane pułapki i kreatywne ukształtowanie terenu w ciekawy sposób zmusza nas do zabawy tą mechaniką.

Samo dotarcie do końca poziomu nie jest jedynym filarem rozgrywki. Jeśli naprawdę chcemy zweryfikować nabyte umiejętności, możemy podjąć się wyzwania zdobycia wszystkich trzech gwiazdek na poszczególnych poziomach. Będzie się to wiązało z wyśrubowaniem minimalnego możliwego czasu na każdej trasie. W osiągnięciu tego celu pomoże nam pewien element mechaniki gry – nasza postać porusza się znacznie szybciej, gdy wykonuje przewroty w powietrzu. Na szczęście gra podaje w sekundach wymóg dla każdej gwiazdki, więc możemy się odpowiednio przygotować na każde z tych wyzwań. Gra nie przewiduje żadnych wewnętrznych nagród w stylu alternatywnych strojów dla motocyklisty, więc będzie nam musiała wystarczyć wszechogarniająca satysfakcja. Pamiętajmy też, że jest to element jak najbardziej fakultatywny. Jeśli nie jesteśmy w danym momencie w stanie zdobyć wszystkich gwiazdek na jakimś poziomie, zawsze możemy do niego wrócić później i wykorzystać umiejętności oszlifowane na trudniejszych trasach. Rozwiązanie to należy ocenić pozytywnie, bo ewentualna otoczka tylko odwracałaby uwagę od tego, co najważniejsze – czyli samej rozgrywki. Warto również pochwalić twórców gry za to, że nie ulegli pokusie umieszczenia w niej mikrotransakcji, które stają się coraz większym problemem toczącym ten rynek i wbrew temu, co można by sądzić, wcale nie ominęły sieciowych gier we flashu.

Od strony technicznej gra prezentuje dość zgrabne wykorzystanie możliwości silnika flash. Gjest na tyle przejrzysta, żeby nie utrudniać rozgrywki, a to podstawowe zadanie oprawy wizualnej w każdej interaktywnej produkcji, a w szczególności w takiej, która nastawiona jest na szybką akcję. Instynktownie wiemy, gdzie możemy bezpiecznie się zatrzymać, a który zbiór pikseli stanowi śmiertelną pułapkę. Szata graficzna prezentuje się całkiem przyzwoicie, choć weterani gier we flashu z pewnością uznaliby, że z tego silnika można wyciągnąć dużo, dużo więcej, ale byłoby to raczej nieuzasadnioną uszczypliwością. Jeżeli grafika pozwala na błyskawiczną orientację w terenie samej rozgrywki, to znaczy, że jest ona zrealizowana w sposób odpowiedni.

Udźwiękowienie zrealizowane jest wyjątkowo poprawnie, większość plików audio sprawia (uzasadnione zresztą) wrażenie iż pochodzą one z darmowych bibliotek dostępnych w sieci, ale każdy z tych elementów spełnia swoją rolę znakomicie – cichutko powarkujący motocykl, wesoło pokrzykujący kaskader, a także przyjemna i energiczna, ale dość powtarzalna muzyka – wszystko to doskonale ze sobą współgra, z sukcesem podkreśla charakter samej gry i tworzy ścieżkę dźwiękową, jakiej na pewno nie należy się wstydzić – a wręcz przeciwnie. Nadal w Internecie można natknąć się na produkcje, w których dźwięki są słabo zsynchronizowane lub w ogóle się nie odtwarzają. Na rynku gier flashowych, które z reguły nie charakteryzują się mistrzowskim poziomem dopracowania i pochyleniem się twórcy nad absolutnie każdym z elementów składowych cyfrowego dzieła mozolna praca, jaką twórcy włożyli w stworzenie warstw dźwiękowej swojej gry zasługuje na szacunek, tym bardziej, iż wiele gier tego typu udźwiękowienia nie posiada w ogóle.

Biorąc pod uwagę wszystkie cechy szczególne gry Moto X3M nie pozostaje nic innego, jak polecić ten ekscytujący tytuł każdemu, kto szuka niezobowiązującej, sympatycznej rozrywki, jak również tym, którzy chcą szlifować swoje umiejętności w grach zręcznościowych, ale nie bardzo wiedzą gdzie zacząć.  Niezależnie więc od tego, czy jesteśmy fanatykami perfekcjonizmu, czy po prostu szukamy jakiejś sympatycznej gry na niedzielne popołudnie, Moto X3M bez wątpienia zaspokoi oczekiwania każdego gracza – i do tego nie wyciskając z niego ani grosza. Do tego poziom produkcji jest tutaj zaskakująco wysoki jak na grę nie stworzoną przez duży zespół programistów.


Copyright by EmuSite Team; 2006-2018
Design by Patryk M. (patro)

All rights reserved.

statystyka