Alien: Isolation z oficjalną datą premiery

Studio The Creative Assembly ujawniło nowe szczegóły na temat Alien: Isolation. Wiadomo już, że gra pojawi się na rynku 7 października br. na konsole zarówno starej jak i nowej generacji – PlayStation 3 i 4, Xbox 360 i One – oraz na PC.

Alien: Isolation

Tytuł ma być survival horrorem, który nawiązuje do klimatu i historii filmu „Obcy: Ósmy pasażer Nostromo”. Twórcy korzystają z pomocy studia 20th Century Fox, dzięki czemu nawet detale pokroju tenisówek nawiązują do oryginału.

Prace na grą rozpoczęły się już w 2008 roku. Zaskakujące jest to, że odpowiada za nią Creative Assembly – studio znane głównie z kolejnych odsłon strategicznej serii Total War, a na potrzeby produkcji wzmocnione ludźmi z Cryteka. Samo Alien: Isolation podobnie jak ubiegłoroczne Aliens: Colonial Marines ukaże wydarzenia w widoku pierwszoosobowym. Różnica? Isolation będzie survival horrorem koncentrującym się na unikaniu Obcego (i innych pomniejszych przeciwników), a samo strzelanie z broni będzie możliwe bardzo rzadko i krótko.

Fabuła opowie wydarzenia roku 2037, w którym córka Ellen Ripley – Amanda – już jako inżynier trafia na stację kosmiczną Sevastopol. Znajduje się na niej czarna skrzynka z Nostromo, która zawiera zapis tego, co stało się z jej matką 15 lat wcześniej, a o czym opowiadał filmowy pierwowzór. Samemu studiu przyświeca idea jak najwierniejszego oddania klimatu filmu, dlatego m.in. użyto specjalnych filtrów upodobniających grę do obrazu z 1979 roku i dlatego też nie pojawi się w niej żaden sprzęt wyprodukowany po tamtym roku.

Przemieszczanie po stacji ma ułatwiać czujnik ruchu, lecz podczas używania go wszystko wokół będzie rozmyte. Sam Obcy ma uczyć się zachowań gracza i np. udawać, że odchodzi gdzieś, kiedy gracz chowa się po raz kolejny w szafce. Dodatkowo w grze pojawi się specjalny przycisk do wstrzymania oddechu, lecz gdy czynność ta będzie trwała za długo, Amanda zaczerpnie głośno powietrza i zdradzi swoją pozycję. Wiadomo także, że wzorem np. Dead Island będzie można skonstruować swoją broń dzięki systemowi craftingu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Copyright by EmuSite Team; 2006-2022
Design by Patryk M. (patro)

All rights reserved.

statystyka