Pokemon Fire Red solucja

Na samym początku gry włączy Ci się samouczek. Potem rozmawiasz z profesorem Oakiem, który opowiada nam o świecie, w którym toczy się akcja oraz o pokemonach. Później musisz podać swoje dane, czyli płeć i imię. Następnie to samo robimy ze swoim rywalem (w słynnym serialu Pokemon był to Gary). Gra rozpoczyna się w domu bohatera. Schodzisz schodami na dół a następnie wychodzisz z domu. Idź w kierunku północnym w stronę trawy. Po chwili zostajesz powstrzymany przez profesora Oaka. Prosi nas o to, żebyś poszedł z nim do jego laboratorium. Po rozmowie z nim naukowiec ofiaruje nam jednego pokemona do obrony. Masz do wyboru trawiastego Bulbasaur, ognistego Charmander lub wodnego Squirtle. Sprawę wyboru trzeba dobrze przemyśleć. Po wybraniu stworka wyjdź z laboratorium. W połowie drogi zostaniesz powstrzymany przez rywala. Będziesz musiał rozegrać swoją pierwszą walkę. Więc słowem wyjaśnienia:
– Aby zaatakować wybierz WALCZ a następnie zdecyduj który atak chcesz wybrać
– Jeśli chcesz zmienić poka kliknij POKEMON i zmień stworka (w tej chwili masz tylko jednego)
– Jak chcesz skorzystać z ekwipunku wybierz TORBA a następnie użyj jakiegoś przedmiotu
– Jeśli nie chcesz walczyć wybierz WIEJ
Pamiętaj, że z walki pomiędzy trenerami nie można uciec!

Gdy zakończysz swój pierwszy pojedynek wyjdź z budynku i idź na północ do miasta Viridian City. W mieście znajdziesz P.C. (Pokemon Center) – miejsce, gdzie możesz regenerować swoje pokemony. Udaj się do PokeMart. Porozmawiaj z osobą sprzedająca. Dostaniesz od niej Paczkę dla Profesora Oaka. Musisz wrócić do poprzedniego miasta, wejść do Laboratorium i oddać paczkę. W tym samym czasie spotkasz się z rywalem. Dostaniesz od Oaka PokeEncyklopedie, czyli PokeDex oraz 5 PokeBalli. Kiedy już skończysz rozmawiać wyjdź z Lab i odszukaj dom rywala. Obok niego jest skrzynka na listy, która jest podpisana jego imieniem. W jego domu porozmawiaj z jego siostrą. Otrzymasz od niej Mapę. Żeby jej użyć musisz naciskać kolejno: START > TORBA > przechodzisz do kieszeni KLUCZOWE i tam odnajdujesz mapkę. Teraz już możesz spokojnie rozpocząć swoją przygodę z pokemonami. Udaj się na północ w to samo miejsce co poprzednio. Gdy dotrzesz do miasta ewentualnie możesz wybrać się na zachód do Ligi Pokemon, ale i tak nie zostaniesz wpuszczony, zaś spotkasz się ze swoim rywalem i stoczysz walkę. Nie musisz tego robić, lecz ja radzę stoczyć walkę – wygrasz ją jak trochę przypakujesz pokemony, bo i coś już powinieneś złapać. Powróć do centrum miasta a następnie idź dalej na północ do Pewter City. Przedtem musisz przejść przez Viridian Forest. Tu znajdziesz między innymi trenerów, z którymi możesz stoczyć walki. Warto to robić, gdyś zyskujemy punkty doświadczenia dla pokemonów oraz kasę.

Pewter City
W tym mieście znajduje się stadion lidera. Lider Brock posiada kamienne pokemony o bardzo wysokiej obronie. Gdy już go pokonasz w nagrodę otrzymasz pierwszą odznakę ligi pokemon (Boulderbadge) i TM39. Techniczna Maszyna 39 zawiera atak Rock Tomb. Po wyjściu udaj się w kierunku wschodnim drogą 3. Przechodząc tą drogą spotkasz wielu trenerów, z którymi możesz stoczyć walkę. Gdy droga nr 3 dobiegnie końca idź na północ, po drodze nr 4, a tam znajduje się Pokemon Center. Obok budynku jest wejście do jaskini MT. MOON – idź tam. Trochę sobie pochodzisz po jaskini. Powalczysz również z Zespołem R. W tunelu tuż przed jego końcem znajdują się dwie skamieliny: Dome Fossil, po której ożywieniu narodzi się Kabuto i Helix Fossil – skamielina Omanyte. Możesz wciąć niestety tylko jedną z nich. Po wyjściu z tunelu stoisz na drodze 4. Idź na wchód, aż w końcu dotrzesz do miasta Cerulean City.

Cerulean City
W tym mieście znajduje się stadion lidera wodnych pokemonów – Misty. Na samym początku udaj się drogą 24 na północ od miasta do sławnego pokemaniaka Billa. Będziesz musiał przejść przez most NUGGET. Tuż przed nim spotkasz się z rywalem, stoczysz z nim walkę i otrzymasz w zamian Fame Checker. Most jest strzeżony przez pięciu trenerów oraz jednego Rocketa. Po pokonaniu wszystkich strażników w nagrodę dostaniesz bardzo wartościowy przedmiot – Nugget. Gdy przejdziesz przez most kieruj się na wschód i przejdź labirynt, w którym jest pełno trenerów. Nie musisz ze wszystkimi walczyć, ponieważ większość z nich można w inteligentny sposób ominąć. Kiedy dotrzesz do domu Billa zobaczysz jedynie pokemona szwendającego się po pokoju. Podejdź do niego i porozmawiaj. Okaże się, że to Bill, który eksperymentował i prowadził badania. Będziesz musiał mu pomóc. Kiedy Bill wejdzie do teleportera, ty podejdź do komputera i uruchom program. Po zakończeniu operacji porozmawiaj z już prawdziwym Billem. W nagrodę za pomoc otrzymasz bilet na statek S.S. Anne. Po rozmowie wyjdź z domu. Jeśli chcesz obejrzeć ulubione pokemony pokemaniaka to wejdź jeszcze raz i podejdź do komputera. Wróć do miasta. Teraz zajmij się zdobyciem odznaki. Wejdź do GYM’u i wyzwij na pojedynek Misty. Lider posiada wodne poki. Po pokonaniu jej otrzymasz prócz odznaki (Cascadebadge) TM03. Opuść GYM i wejdź do tego budynku, który wcześniej był niedostępny, ponieważ policja zabraniała Ci wejść do tego domu. Następnie przejdź przez dziurę w ścianie i przepędź Rocketa stojącego za domem. Gdy go pokonasz przestępca odda Ci TM28, czyli Dig (możliwość kopania dołków). Jest to bardzo dobry atak. Teraz idź na południe aż dotrzesz do końca drogi 5. Tam wchodzisz do podziemnego przejścia po prawej stronie. Gdy przejdziesz przez ten tunel zmierz dalej na południe aż do miasta Vermilion.

Vermilion City
W pierwszym domu po lewo od PokeCentrum jest domek rybaka, który da Ci wędkę jeśli powiesz mu, że lubisz łowić ryby. Tego rodzaju wędką da się łowić tylko Magikarpie. W innym domku dostaniesz kupon na rower (gdy pójdziesz do sklepu z rowerami w Cerulean, to otrzymasz za darmo rower, który później będzie niezbędny). W tym mieście sala lidera jest zablokowana drzewkiem. Żeby je ściąć musisz znać ruch CUT. Tę technikę możesz zdobyć tylko u kapitana statku w Vermilon City. Odnaleźć go można tylko na pokładzie statku S.S. Anne. Tam więc się wybierz. Najpierw stocz walki ze wszystkimi trenerami na statku, a potem odbierz HM01 od kapitana. Kiedy już będziesz miał HM01 daj go jakiemuś pokowi, przetnij drzewko i wejdź do GYM’u. Jak widzisz lider jest pozornie nieosiągalny, ponieważ stoi za elektrycznymi drzwiami. Gdy znajdziesz pierwszy zamek w jednym z koszów, drugi będzie po prawo od tego pierwszego. Gdy otworzysz te dwa elektryczne zamki, to otworzy się droga i stoczysz walkę z liderem LT. Surge jest trenerem elektrycznych pokemonów. Gdy go pokonasz otrzymasz odznakę Thunderbadge, TM34 i możliwość używania FLY.

Następnie wybierz się na wschód i wejdź do Diglett’s Cave. Przejdź przez niego. Gdy wyjdziesz, na początku idź na południe, koło domu przetnij drzewko CUT’em. Idź dalej aż dojdziesz do wielkiego budynku. Wejdź do niego i porozmawiaj z pomocnikiem Oaka. Jeśli posiadasz przynajmniej 10 gatunków pokemonów to otrzymasz od niego HM05, czyli FLASH. Potem wróć do tunelu, ale nie wchodź do niego. Zetnij drzewko po lewo CUT’em i przejdź do Pewter City. W północnej części miasta znajduje się Muzeum Nauki. Wejdź do niego bocznym przejściem po prawej stronie przecinając drzewo. Tam porozmawiaj z gościem stojącym przy bursztynie. Dostaniesz bursztyn w celu doniesienia go do Laboratorium w mieście Cinnabar Island. Powróć do Vermilion City przez Diglett’s Cave. Następnie idź na północ, brzegiem do poprzedniego miasta, gdzie pokonałeś Misty, czyli do Cerulean. Dalej kieruj się na wschód, drogą 9, na której znajduje się wielu poketrenerów. Dochodzisz do drogi 10 i idziesz na południe. Tam zauważasz Rock Tunnel. Jest tam ciemno, więc wcześniej dajesz pokowi HM05 – Flash. Użycie Flash oświetli większy obszar.

Przechodzisz przez tunel i wychodzisz nieopodal miasta Lavender Town. To miejsce charakteryzuje się wysokim budynkiem. W tym małym mieście na razie nie robisz nic tylko idziesz na zachód drogą 8. Dochodzisz do przejścia po lewej, lecz strażnik nie chce cię przepuścić. Więc przechodzisz przez podziemne przejście, które znajduje się na północ od głównego przejścia, które nazywa się UNDERGROUND PATH. Przechodzisz przez nie i dostajesz się do największego miasta w grze.

Celadon City
W Celadon City jest największy Pokemon Market oraz salon gier. Teraz wybierz się do budynku, który stoi po prawej od Celadon Dept. Store. Wejdź do niego i porozmawiaj z babcią, która da Ci herbatkę. Następnie znowu wejdź do tego budynku, ale od tyłu. Wchodź po schodach aż do samej góry. Tam znajdziesz jeszcze jedno pomieszczenie. W nim znajduje się gostek i Pokeball z pokiem EEVEE. Weź go i wyjdź z tego domu. Idź do baru, który znajduje się niemalże pod Salonem gier i porozmawiaj z osobą, która siedzi w samym lewym, górnym rogu pokoju. Następnie wejdź do Salonu Gier Rocketów i walcz z osobą stojącą przy plakacie. Pokonaj go i naciśnij przełącznik za plakatem. Ukażą się sekretne schody. To tajna baza Zespołu R. Odnajdź szefa (Giovanni) i pokonaj go. Po walce z nim zostawi Ci urządzenie służące do odkrywania tożsamości duchów, które nazywa się SLIPH SCOPE. Następnie całkowicie wyjdź z tego budynku i kieruj się na podbój Sali Lidera Eryki. Ma ona trawiaste pokemony. Po pokonaniu jej wróć do poprzedniego miasta (Lavender Town) tą samą drogą, co przybyłeś do tego (czyli drogą 7, następnie przez UNDERGROUND PATH i później drogą 8). Wejdź do największego budynku, czyli wieży, w której poprzednio znajdowały się same duchy, z którymi nie można było walczyć. Kiedy będziesz wchodzić na coraz to wyższe piętra w końcu przy którychś schodach napotkasz ducha. Po użyciu SLIPH SCOPE okaże się, że to jest umęczona dusza matki Cubone’a – Marowak. Po pokonaniu jej dochodzisz do ostatniego piętra i walczysz z Rocketami, którzy przetrzymują Pana Fuji. Gdy już przepędzisz wszystkich Rocketów po rozmowie z dziadkiem przenosicie się do jego domu. Znowu z nim porozmawiaj. Fuji w podzięce za uratowanie go da Ci PokeFlet, który służy do budzenia ze snu pokemony, które śpią na drogach. Tuż pod jego domem mieszka Krytyk Imion. Jeśli chcesz nadać jakąś ksywkę swojemu pokowi to udaj się do niego. Teraz idź na południe drogą 12. Na tej ścieżce spotkasz wielu różnych trenerów. Po drodze natkniesz się na Snorlaxa, który zasłania przejście. Użyj PokeFletu żeby go obudzić a potem pokonaj go, ewentualnie złap. Następnie dalej idź tą samą drogą mostem, potem natkniesz się na labirynt. Przejdź go i potem już spokojnie dojdź drogą 14 do następnego miasta.

Fuchsia City
W Fuchsia City znajduje się GYM oraz Safari Zone. W Safari musisz odnaleźć Złote Zęby oraz Sekretny Dom, w którym otrzymasz nagrodę (HM03- Surf). Same zęby zaś znajdują się nieopodal domu. Gdy je odnajdziesz będziesz musiał je oddać Dyrektorowi (jest w domku w mieście), który w nagrodę za odnalezienie jego protezy da Ci HM04 – Strength. W Fuchsia mieszka także Usuwacz Ruchów. Jego dom to pierwszy po lewo od PokeCenter. Gdy już wykonasz wszystkie zadania i odpowiednio wyszkolisz swoje poki, możesz ruszać na podbój GYM’u. Liderem jest Koga, który ma trujące pokemony. Po pokonaniu go kieruj się na zachód od miasta (droga 18). Będziesz musiał następnie jechać pod górkę drogą rowerową (droga 17). Jeśli nie wziąłeś w Cerulean roweru, to musisz teraz się wrócić i to zrobić. Gdy dotrzesz do szczytu drogi przejdź przez przejście po prawo. Tuż za nim spotkasz śpiącego Snorlaxa. Użyj PokeFletu. Za nim patrząc na północ zobaczysz drzewko, które można ściąć CUT’em. Przytnij je i przejdź przez górne przejście. Następnie wejdź do domku. Porozmawiaj z osobą, która tam stoi. Otrzymasz od niej HM02, czyli Fly, które się przyda do podróżowania między miastami. Następnie idź do Celadon City. Potem wyjdź z niego od wschodu i przejdź głównym przejściem, przez które wcześniej nie mogłeś przejść. Daj herbatkę strażnikowi i wejdź do Saffron City.

Saffron City
Tutaj znajdują się dwa GYM’y lecz tylko w jednym otrzymasz odznakę. W drugim za pokonanie lidera dostaniesz poka. Jak widzisz w mieście jest dużo Rocketów, którzy przejęli biurowy budynek Sliph CO. oraz większą część miasta. Nie możesz wejść do sali lidera, bo przejście blokuje ci rocket. Żeby pozbyć się przestępców musisz wejść do biura Sliph Co. i uratować Prezesa z rąk najeźdźców. Zabierz ze sobą zapas potionów, bo to będzie długa wycieczka. Szef jak i prezes znajdują się na 11 piętrze. Aby go uratować będziesz musiał stoczyć kolejną walkę z Giovanni. Żeby mieć dostęp do wszystkich pomieszczeń musisz odnaleźć Card Key – klucz w formie karty. Znajdziesz go na 5. piętrze. Całe biuro jest jednym wielkim labiryntem. Kiedy spotkasz rywala znaczyło to będzie, że jesteś na dobrej drodze do końca wyprawy. Nieopodal niego stoi pewna postać. Porozmawiaj z nią. Dostaniesz od niej Laprasa. Przeskakując przez następny teleport znajdujesz się na piętrze, w którym jest przetrzymywany prezes. Po walce z szefem zespołu R porozmawiaj z osobą siedzącą na sofie. W podzięce za uratowanie go dostaniesz unikalny MasterBall. Opuść budynek i zajmij się własnymi sprawami. Idź do Gymów. Po pokonaniu mistrza karate w pierwszym GYMIE w nagrodę dostaniesz walczącego pokemona – Hitmonlee lub Hitmonchan. Wybór należy do Ciebie. Następnie idź do drugiego GYMU i walcz z Sabriną, liderką i trenerką psychicznych poków. Dostanie się do niej będzie możliwe dzięki teleportom. Trochę musisz pokombinować metoda prób. Po pokonaniu jej idź (lub leć) Fuchsia City. Stojąc przed PokeCenter udaj się na południe w kierunku morza. Użyj techniki Surf żeby moc płynąć na wodzie i kieruj się wzdłuż drogi wodnej, aż natkniesz się na jaskinię – labirynt. Gdzieś w niej znajduje się legendarny Pokemon ptak – Articuno. W tym tunelu będziesz potrzebował poka znającego technikę Strength.

Po przejściu labiryntu płyń dalej drogą morską do Cinnabar Island. W tym mieście znajduje się laboratorium. Jest ono nieopodal na zachód od PokeCenter. Wejdź do niego i oddaj dwie skamieliny, które posiadasz. Następnie idź do budynku który nosi nazwę Pokemon Mansion i odszukaj klucz do GYMU. Po zdobyciu klucza udaj się do Sali trenera. Pokonaj kolejno wszystkich uczniów a następnie lidera – Blaine.

Po pokonaniu go i wyjściu z Sali natkniesz się na Billa, który zabierze cię na spotkanie na wyspę ONE. Tu zaczyna się twoja przygoda na wyspach.. Tak jak prosił Bill musisz teraz udać się na wyspę TWO. Wyjdź z budynku, w którym się aktualnie znajdujesz i idź do portu. Poproś marynarza o wyprawę na drugą wyspę. Gdy już do niej dopłyniesz wejdź do domu który znacznie wyróżnia się od pozostałych. Do salonu gier. Porozmawiaj z osobą tam stojącą. On zechce abyś odnalazł jego córkę, która zgubiła się gdzieś na wyspie THREE. Więc przepłyń do niej. Tam natkniesz się na grupę rowerzystów, których musisz pokonać. Po przepędzeniu ich porozmawiaj z ludźmi, którzy byli nękani przez gang. Oni powiedzą Ci, gdzie znajduje się zaginione dziecko. Idź na północ a potem na zachód aż przechodząc przez trawy dojdziesz do Berry Forest. Tam znajduje się zguba. Po odnalezieniu jej zostaniesz zaatakowany przez HYPNO. Następnie po odprowadzeniu dziecka oddaj kamień i wróć do Billa.

Razem wrócicie na Cinnabar. Następnie udaj się do miasta Viridian City poprzez użycie Fly u jakiegoś pokemona. Powrócił lider Sali, gdzie wcześniej był zamknięty budynek. Mistrzem jest sam Giovanni, czyli szef zespoły R. Po pokonaniu go udaj się na zachód od miasta do Ligi Pokemon. Po pokonaniu elitarnej czwórki stoczysz ostateczny pojedynek z mistrzem pokemon – twoim rywalem. Gdy już odniesiesz bezprecedensowe, wspaniałe zwycięstwo (takie ma być, bo po co ja niby tę solucję pisałem, nie?), po rozmowie z Oakiem przejdziesz do Hali Sławy Ligi Pokemon, aby zapisać się do kartoteki Mistrzów.

LIDERZY

1. Brock (pokemony kamienne)
Jest trenerem kamiennych poków. Użyj trawiastych, wodnych albo walczących pokemonów, żeby łatwo pokonać Brocka. Lepiej będzie, gdy nie będziesz wybierał pokemonów elektro.

2. Misty (pokemony wodne)
Trener ten używa poków wodnych. Ty natomiast użyj pokemonów trawiastych, elektro albo trujących. Nie zadziałają poki latające, kamienne i ziemne.

3. LT. Surge (pokemony elektryczne)
Ma elektryczne pokemony. W końcu prądem nie porazisz ziemi , więc użyj poków kamiennych, ziemnych bądź trawiastych. Latające, wodne i walczące – NIE Z TYM LIDEREM!

4. Erika (pokemony trawiaste)
Trener poków trawiastych. Spal je! Najlepiej będzie jak użyjesz pokemonów ognistych, latających albo trujących. Nie używaj kamiennych, ziemnych i wodnych.

5. Koga (pokemony trujące)
Ma trujące pokemony. Użyj psychiczne i ogniste pokemony. To będzie zły pomysł jak użyjesz poka trawiastego bądź wodnego.

6. Sabrina (pokemony psychiczne)
Jest trenerem pokemonów psycho. Użyj poków typu duch albo robaczka np. Catterrpie. Nie wybieraj walczących poków, one nie mają szans.

7. Blaine (pokemony ogniste)
Jest trenerem ognistych poków. Pomyśl: Czym gasi się pożar? Oczywiście wodą! Bez namysłu użyj wodnego poka! Nie używaj trawiastych poków.

8. Giovanni (pokemony ziemne, kamienne, walczące)
Trener ten ma pokemony o wielkiej sile. Wszystkie poki dobrze wytrenuj. Najlepiej będzie jak wśród sześciu swoich poków będzie po jednym psychicznym i wodnym poku.

ELITARNA CZWÓRKA

1. Lorelei – mistrzyni lodowego pocisku. Najlepiej zadziała na lód elektro, więc miej w zapasie przynajmniej jednego elektrycznego pokemona.
2. Bruno – ma pokemony o bardzo dużej sile, czyli np. Hitmonchan czy Onix. Najlepszymi w tym przypadku okażą się poki wodne.
3. Agatha – trenerka trujących i poków duchów. Wybierz jakiś żywioł czyli np. woda czy elektro.
4. Lance – posiada mistyczne pokemony smoki. Szczerze mówiąc sam nie wiem co na nie działa. W takim przypadku musisz mieć dobrze wyszkolone pokemony.

Rywal – sam dobrze powinieneś wiedzieć jakie posiada pokemony. Zawsze używaj lepszych pod względem typu!

Pamiętaj tylko o jednym. Mimo, że jeżeli będziesz stosować się do moich porad to i tak nie zwalnia Cię to od tego, żeby przed walką odpowiednio wytrenować pokemony, w końcu TRENING CZYNI MISTRZA!

Data dodania: 4 kwietnia 2009Autor: Riper

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


Copyright by EmuSite Team; 2006-2017
Design by Patryk M. (patro)

All rights reserved.

statystyka