God of War: Chains of Olympus

The Shores of Attica

Gra zaczyna się w Attyce, którą dopadły ciężkie czasy. Trwa inwazja na jej mury, a my jako Duch Sparty będziemy wszystko oglądać z bliska. Gra rozpoczyna się na budynku jednego z domów niedaleko morza, na którym flota armii perskiej zaczyna desant. Zabijamy wszystkich przeciwników na dachu i uruchamiamy balistę. Pocisk trafia w statek, który w efektowny sposób tonie. Jeden z pocisków wroga trafia w dach i robi w nim dziurę. Zeskakujemy na dół i zabijamy wszystkich. Otwierając drzwi zostajemy zaskoczeni przez cyklopa, który nie wie, co to dzwonek. W drastyczny sposób próbuje nas zmiażdżyć swoją wielką maczugą. Po krótkim wciskaniu kółka, pojawia druga bestia, zjada tą pierwszą.
SCREEN 1
Zaczyna się pierwsza większa walka. Ruchy potwora są ograniczone do dwóch czynności, pierwsza to podwójne ugryzienie, które łatwo zablokować oraz ognisty oddech, którego nie zablokujesz. Trzeba odskoczyć w bok, by uniknąć ognistej kuli (R+L+analog w lewo lub w prawo). Po lewej w pomieszczeniu znajduję się skrzynia z życiem (zielona). Kiedy już dostatecznie wykończymy przeciwnika, on pada na ziemię i pojawia się kółko nad jego głową, wciskamy je i zaczynamy Quick Time Event. Po wciśnięciu odpowiednich przycisków i oglądnięciu kilu niezłych ciosów i uników, bestia pada. Podbiegamy do leżącej obok maczugi i walimy z całej siły w wielkie oko.
SCREEN 2
Wielki stworek ucieka w popłochu w głąb miasta, a my wychodzimy z domu i podążamy za nim. Trafiamy na plażę, która jest cały czas ostrzeliwana przez balisty ze statków. Ruszamy w stronę opuszczonego tarana i pchamy go w kierunku bramy. Po lewej stronie mamy miejsce do zapisania stanu gry, a dalej skrzynię, w której znajduje się oko Gorgony. Kiedy zbierzesz 5, twoje życie się powiększy. Natomiast na prawo mamy skrzynie z czerwonymi kropkami, które zbieramy, by zupgrade’ować nasze umiejętności oraz broń. Otwieramy sobie bramę przy pomocy tarana i wbiegamy do miasta zabijając wszystko, co się rusza. Dobiegamy do zniszczonego mostu. Na jego drugim końcu znajdują się łucznicy perscy. Przepływamy wodę i zabijamy wszystkich . Po prawej są drzwi oraz skrzynia z życiem, po lewej mechanizm podnoszący drzwi. Trzeba się pospieszyć, by przez nie przejść, bo się zamykają. Kiedy już przejdziemy przez drzwi i zabijemy wszystkich, zobaczymy dwie maszyny wojenne do oblegania murów. Kierujemy się do tej po prawej stronie i rozwalamy deski. W środku znajdują się 2 skrzynki. Teraz robimy to samo z lewą maszyną i wychodzimy po drabinie. W połowie przyciśnij sam X, by zeskoczyć na środkowe piętro machiny. Tam znajdziesz drugie oko Gorgony. Teraz na samą górę spuszczamy most nogą i zabijamy wszystkich. Widzimy, że nasz już jednooki kolega robi niezłe zamieszanie w mieście. My najpierw na lewo po skrzynie, i na prawo do drzwi. Tu pojawia się motyw chodzenia nad przepaścią balansując przy tym ciałem. Zapamiętajcie go, bo więcej w grze nie doświadczycie tego. Za drzwiami spotykamy Króla Perskiego, kilka zdań i walka.
SCREEN 3
Grubasek ma kilka ataków. Pierwszy to dwukrotne uderzenie mieczem – do zablokowania. Drugi to szarża z ognistym mieczem – najlepiej odskoczyć. A trzeci to wielka ognista postać, która pojawia się nad jego głową i uderza pięściami w ziemi tworząc w koło swojego pana ognisty podmuch, który rani wszystkich. Doprowadzamy naszego przeciwnika do momentu pojawienia się kółka nad głową, odpalamy QTE i patrzymy, co się stanie. Znowu mała wstawka filmowa i pomagamy królowi perskiemu pocałować złoto w skrzyni na dobranoc. Dostajemy od niego nową umiejętność, czyli tą ognistą postać nazywającą się Efraatem. Dostajemy również pasek niebieski, czyli manę. Teraz możemy wykorzystywać magię do zabijania. Otwierają nam się dwa pomieszczenia, pierwsze na prawo gdzie znajdują się dwie pół nagie kobiety, z którymi robimy Quick Time Event.
SCREEN 4
Jęki dziewic spowodowały, że świeca zgasła. Jeśli spróbujesz drugi raz, to świeca jakimś cudem się znowu zapala. W drugim pomieszczeniu znajduje się światło do zapisania gry oraz drzwi na zewnątrz. Zabijamy wszystkich, kopiemy dwie drabiny, by nie pojawiło się więcej przeciwników. Obracamy balistę, celując w naszego wielkiego kolegę i ognia. On ucieka, a my bierzemy ze skrzynki to, co nam potrzeba i wchodzimy do następnego pomieszczenia. Na środku jest winda, ale my używamy drabiny na górę. Tak mamy 2 skrzynie, jedna czerwona, a w drugiej znajdziemy pióro feniksa, które po zebraniu jeszcze czterech powiększy nam pasek many. Zjeżdżamy windą na sam dół i trafiamy na brata bliźniaka cyklopa zjedzonego przez naszego kolegę. Zabijamy go w tradycyjny sposób lub QTE wbijając mu swoje ostrze w oko.
SCREEN 5
Efektowne. Zabieramy to, co nam potrzebne i do bramy. Za nią mamy kilka łuczników oraz promień sejwowania, jak i dwie skrzynie z czerwonym proszkiem oraz trzecią z okiem Gorgony. Drabina się zepsuła więc w musimy wyjść na góry używając swoich mieczy. Teraz pochodzimy trochę po dachach. Trzy skrzynie, jedna do wyporu, mana i życie, druga czerwona, a trzecia z piórem feniksa. Rozwalamy drewno po prawej stronie i pociągamy za wajchę. Kiedy zjedziemy na dół zabieramy życie po prawej stronie oraz czerwone bąbelki bo lewej. Za drzwiami zobaczymy, że nasz jednooki kumpel zostawia mam prezent. Zabijamy wszystkich, bierzemy trzy skrzynki z i przepychamy wielką skrzynię (przytrzymaj R, a później puść, to nasz bohater kopnie skrzynię) w górną lewą cześć planszy i zostawiamy na przycisku, który otworzy nam drzwi. Teraz bierzemy prezent przechodzimy przez otwarte drzwi i kładziemy ciało na drugi przycisku, co spowoduje otwarcie drugich drzwi .
SCREEN 6
Po prawej skrzynia, dalej znajdziemy życie i manę oraz zapisywanie gry, a na końcu korytarza pióro feniksa. Wybiegamy na ogromny most, gdzie czeka na nas jednooki kumpel, by przywitać nas swoim nieświeżym oddechem.
SCREEN 7
Kilka rad. Kiedy podejdziesz za bardzo do którejś z krawędzi mostu bestia zaatakuje Cię łapą lewą lub prawą, w zależności, który kierunek obierzesz. Stojąc na środku atakuje znanymi nam sposobami. Dwa kłapnięcia zębiskami i zamiast kuli ognia potworek zieje ogniem od lewej do prawej strony. Jak kłapnięcia można zablokować, tak w przypadku drugiego ataku trzeba użyć czaru lub odskoczyć do tyłu. Niestety wycofanie się powoduję podejście bestii i tracimy cenne metry mostu. Ostatni atak to złapanie nas w swoją paszcze, przyciskanie R na zmianę z L spowoduje, że nasz potwór nie zje naszego spartanina. Musimy wygonić potwora na mur, co pozwoli na odpalić QTE przed uprzednim ominięciu ataków ognistych naszego kolegi. Ściągamy go na ziemię i rzucamy na niego jedną z dwóch wież.
SCREEN 8
Robimy później to samo i zwalamy drugą wieżę na głowę bestii. Teraz czekamy aż nasz kolega zacznie ziać ogniem. Pojawi się wtedy kółko i zaczynamy QTE. Łamiemy żuchwę potworowi i koniec walki. Po zabiciu go nasz bohater widzi coś niesamowitego. Słońce obniża się, później znika, a świat pogrąża się w ciemności . Duch Sparty wie, że nie jest to znak od bogów, tylko coś złego. Oczywiście rusza w kierunku znikającego słońca, by dowiedzieć się, co jest grane.
SCREEN 9
Morfeusz, bóg snów zaczyna swoją krucjatę, kiedy świat ogarnia ciemność. Po filmiku zaczynamy na wzgórzu. Po lewej skrzynia z piórem feniksa. Schodzimy teraz i bierzemy czerwone kropki. Zapisujemy stan gry.

City of Marathon

Rozwal deski i wejdź do następnego pomieszczenia. Zabij kozaka z dwoma mieczami, abyś ruszył w dalszą drogę. Zniszcz deski na wprost, by mieć dostęp do dwóch skrzynek. Wychodzimy na zewnątrz, zabijamy wszystkich. Sprawdzaj wszystkie domy, by znaleźć kolejne 4 skrzynie. Przed domami znajdują się: jedna skrzynia z maną i jedna z życiem. Dobiegamy do końca ulicy i widzimy, że mgła zablokowała resztę drogi. Nie radzę wchodzić w nią, bo razi piorunami. Przed nami znajduje się płonąca skrzynia. Przesuwamy ją, by dotrzeć do bramy. Za bramą czeka nas zabawa. Podbiegamy szybko do machiny obrotowej, aby zamknąć bramy. Za nią jest mgła, a z niej co chwilę wychodzą przeciwnicy. Kiedy to zrobimy upewniamy się, że nie ma nikogo. Zabieramy pochodnie z posągu i kierujemy się do wozu z sianem.
SCREEN 10
Podpalamy wóz, a później go pchamy przez mgłę, która pod wpływem ognia się rozproszy. Po kilku metrach zobaczymy łucznika po prawej, kierujemy się w jego stronę, zabijamy go i zabieramy czerwone prezenty z dwóch skrzyń. Wraca do wozu, pchamy dalej i tutaj to samo tylko po prawej stronie. Zabijamy łucznika i bierzemy życie lub manę oraz pióro feniksa. Dopychamy wózek do końca mgły, zabijamy wielkiego kotka i rozwalamy kamienie po lewej stronie. Zabieramy życie i wspinamy się na górę. Zapisujemy stan gry i ruszamy dalej mostem zostawiająca za sobą trzy wajchy, jeszcze tu wrócimy.

The Temple of Helios

Przechodzimy przez most podziwiając widoki świątyni Helios . Po krótkiej wstawce filmowej zabijamy wszystkich, by przejść dalej. Kierujemy się w stronę twarzy posągu, a później wspinamy się. Na pewnej wysokości będą drzwi. Nimi się nie przejmujemy, tyko wspinamy się dalej. Na samym szczycie pogadamy sobie z Ateną. Później kierujemy się całkiem na lewo przez wodę, by zabrać oko gorgony. Widzimy wejście do pokoju, w którym znajduje się skrzynia oraz światło zapisu gry. Z lewym rogiem tego budynku znajduje się czerwona skrzynia.
SCREEN 11
Zapisujemy grę i pociągamy za wajchę. Wyjeżdżamy na górę. Po lewej zabieramy pióro feniksa ze skrzyni. Zabijamy koziołki i kierujemy się na lewo, znów zabijamy i idziemy dalej aż dotrzemy do wajchy, którą pociągamy. Ona otwiera nam bramę niedaleko nas, ale musimy się wrócić do windy, zjechać na dół, wyjść przed budynek i pokierować się po na lewo wielkimi schodami. Zabijamy wszystkich i kierujemy się dalej, aż dojdziemy do wajchy za którą pociągamy. Otwiera nam się brama i teraz możemy dopiero otworzyć te wielkie błyszczące drzwi. Biegniemy ładnymi korytarzami, zabierając czerwone skrzynie dobiegamy do wielkiej sali. W niej znajduję się jedna skrzynia oraz dwa posągi. Odsuwamy je i pociągamy za wajchy ukryte za nimi. Otwierają nam się drzwi. Kierujemy się najpierw do tych po prawej. Zabijamy jak zwykle wszystkich i pociągamy za kolejną dźwignię. Teraz biegniemy do drzwi lewych, zapisujemy grę i zabieramy ze skrzyni. Biegniemy dalej, zbiegamy po schodach i zabieramy dwie skrzynie z czerwonymi kropkami oraz kolejne pióro feniksa. Wchodzimy na platformę windy i ściągamy z niej plomby, by mogła działać.
SCREEN 12
Kiedy już zjedziemy na dół i zabijemy wszystkich i zabierzemy wszystko z czterech skrzynek, ruszamy po schodach na górę. Wbiegamy do ogromnej sali, błyszczącej wypełnionej przedziwną mocą. Kierujemy się na lewo, zabieramy czerwone kropki i tworzymy sobie most z kolumny. Siostra Heliosa Eos, mówi Ci, co musisz zrobić w krótkim filmiku. Z drugiej kolumny tworzymy drugi most by przejść w stronę otwartych drzwi. Zabieramy dwie skrzynie po prawej stronie drzwi. W jednej znajduje się oko gorgony. Wbiegamy do pomieszczenia, w którym znajduję się tron, rozwalamy go i zabieramy tarcze słońca. Możemy teraz stopować ataki naszych przeciwników przez wciskanie L. Kiedy wszystkich zabijemy, idziemy na prawo lub na lewo po schodach na górę. Na piętrze znajdziemy dwie skrzynie. W jednej będzie oko gorgony. Wracamy do drzwi, które teraz możemy otworzyć za pomocą tarczy.
SCREEN 13
Zabieramy, co nam potrzeba, zapisujemy stan gry i wybiegamy na górę po schodach. Wybiegamy przed świątynie Heliosa. Mgła Morfeusza zrobiła tutaj niewielkie zniszczenia, otoczenie zmieniło się troszkę. Idziemy na lewo po wielkich schodach, zabijamy wszystkich i przykładamy tarcze na środek ozdoby na podłodze. Podłoga rozsunie się tworząc schody. Schodzimy na dół przechodzimy przez drzwi i trafiamy od ogromnej sali. Popychamy dwa posągi w stronę otworów w ścianie. Przy okazji zabieramy skrzynię i wysuwamy wielkie logo tworząc schody, ale nie wyskakujemy na górę, lecz po lewej stronie. Tam jest przejście do drugiego pomieszczenia, które jest za logiem.
SCREEN 14
Tutaj przesuwamy dwa posągi tak, by światło skierowane było na słoneczka na ścianie. Wskakujemy na górę przyciskamy L i później kółko, by nabrać mocy i boom. Strzelamy promieniem i posąg konia na górze wysuwa się. Zabieramy pióro feniksa ze skrzynki po lewej stronie i wracamy do pierwszego pomieszczenia. Wspinamy się po schodach i zabieramy to, co znajduje się za drzwiami. Przykładamy tarcze do symbolu pod koniem i patrzymy, co się dzieje. Koni się zaświecił, a za nami otworzyło się przejście. Biegniemy korytarzami, zabieramy życie po drodze i wbiegamy do znajomego pomieszczenia, ale na innym piętrze. Na prawo skrzynia z okiem, a na lewo portal przez który przechodzimy.

The Cave of Olympus

Podziwiamy dwa posągi wydrążone w skale.
SCREEN 15
Zeskakujemy do wody. Przepływamy na drugą stronę, wspinamy się, przechodzimy za posągiem i zabieramy Lance Tritona. Teraz możemy nurkować. Pod wodą znajdziesz dwie skrzynie oraz bramę. By przez nią przejść przytrzymaj R, a nasz pływak wystrzeli wprzód i zrobi sobie przejście. Płyniemy korytarzem, zabieramy pióro oraz dwie skrzynie i torujemy sobie drogę przez zamknięte bramy. Docieramy do wajchy, pociągamy i patrzymy co nam się otworzyło.
SCREEN 16
Wychodzimy z wody i wspinamy się do miejsca, które nam się otworzyło. Na górze otwieramy bramę i zabijamy to, co się za nią znajduje. Zabieramy co chcemy ze skrzyni i ruszamy dalej. Rozciągamy most i przechodzimy po nim na drugą stronę. Za kolejnymi drzwiami spotkamy Eos – siostrę Heliosa. Ona powie nam, co musimy dalej zrobić. Idziemy z prądem wody. Zabieramy życie lub manę oraz w kilku krokach nasz bohater zanurzy się po szyję w wodzie. W tym miejscu możemy zanurkować i znaleźć skrzynie z okiem. Dalej płynie do wyjścia, przy okazji zabijając wszystkich. Później czeka na nas skrzynia oraz światło zapisu gry. Dalej w świątyni czeka na nas Ogień Primordial, teraz możemy odbijać lub lepiej będzie powiedzieć – przechwytywać – i odrzucać wysłane w naszą stronę pociski. Rozwalamy trzy posągi razem z tarczami używając naszej nowej umiejętności.
SCREEN 17
Po ich unicestwieniu dostajemy nową umiejętność Light of Dawn. Umożliwia nam ona strzelanie do przeciwników oddalonych od nas na pewną odległość. Trzeba przytrzymać R i wcisnąć kwadrat. Teraz ćwiczymy strzelanie do postaci stojących na balkonach. Kiedy wszystkich zabijemy, sprawdzamy miejsca, gdzie stali. Znajdziemy tam dwie skrzynie i jeszcze jedną z piórem feniksa. Ruszamy dalej, otwieramy drzwi przy pomocy tarczy. Zeskakujemy do wody i wracamy do miejsca, skąd zaczęliśmy. Zapisujemy stan gry i przechodzimy przez portal.

The Temple of Helios 2

Powrót do świątyni Heliosa. Przykładamy tarczę do światła i przechodzimy po ognistym pomoście.
SCREEN 18
Kierujemy się na lewo do drzwi z świecącym punktem. Otwieramy je i schodzimy po schodach do znajomej windy, kładziemy tarcze na środku windy, by ruszyć na samą górę. Kiedy zabijemy już wszystkie potwory, a winda się zatrzyma zabieramy wszystko ze skrzyń i kierujemy się na górę. Zabieramy życie i zapisujemy grę. Wybiegamy na ogromny balkon. Zabijamy wszystkich i zabieramy wszystko ze skrzyń. Uruchamiamy machinę świecącą i kierujemy promień na lewo. Otworzy nam się osłona i zobaczymy posąg. Wyciągamy go z stamtąd i przesuwamy go na dół, by wydostać drugi posąg. Teraz przesuwamy posąg ten drugi, który ma skierowaną tarczę w prawą stronę tak, by otworzyć blokadę tą dolną po prawej stroni. Czwarta blokada powinna się otworzyć automatycznie. Teraz na balkonie mamy cztery miejsca, w których musimy postawić odpowiednie posągi. Te skierowane z tarczami do posągu konia powinny stać bliżej naszej maszyny do wypuszczania światła. A te z tarczami skierowanymi w lewo i prawo powinny strać na miejscach bliżej konia z skierowanymi tarczami do siebie. Kiedy postawimy ostatni z posągów z tarczami na odpowiednim miejscu, z podłogi wysunie nam się piąty posąg.
SCREEN 19
Teraz naszą maszyną emitującą promień świetlny celujemy w środek wysuniętego posągu. Wyskakujemy na górę i odbijamy promień w stronę konia. Posąg konia wysunie się ukazując znajome znamię. Podbiegamy i odpalamy konika. Kiedy to nastąpi, wracamy do miejsca gdzie mieliśmy naszą machinę z promieniem i uruchamiamy kosmiczną windę, która podwiezie nas do znajomego miejsca, ale znów na inne piętro. Zabieramy wszystko, co się znajduje po lewej i na wprost i biegniemy do drzwi na prawo. Biegniemy korytarzem zabieramy skrzynki i wychodzimy po wielkich schodach. Znajdujemy się w podobnym pomieszczeniu jak wcześniej, dwa posągi, konik u góry, tylko teraz będzie troszkę inaczej. Zabieramy oko gorgony ze skrzynki po prawej stronie. Dosuwamy zniszczony posąg do końca, rozwalamy go troszeczkę i wyskakujemy, by użyć naszej tarczy. Obijamy promień, konik się wysuwa i zapalamy posąg. Drzwi się otwierają, wychodzimy przed świątynię, schodzimy na dół i zabijamy wszystkich kierując się do miejsca, gdzie były trzy wajchy. Trzy promienie, które wypuściliśmy przy pomocy posągów koni, docierają tutaj.
SCREEN 20
Teraz trzeba przesunąć trzy wajchy, zapisać stan gry i przycisnąć tarcze do świecącego miejsca na podłodze. Podziwiamy jak mustangi ożywają. Konie wyrywają cześć mostu i ruszają w nieznane. Podczas podróży Kratos zasypia pod działaniem mgły. Śni się w nim przeszłość, a w niej rodzina oraz zbrodnie jakich dokonał. Kiedy się budzi, konie dotarły do miejsca, gdzie nawet one nie mogą podążyć dalej. Kiedy ich moc znika, nasz bohater spada, lecz jedno mu wychodzi najlepiej, a mianowicie przeżycie. Nawet tutaj, gdzie się znalazł potrafi uciec śmierci, a przecież trafił do Hadesu, gdzie ludzie trafiają po śmierci. Po filmiku, zapisuję grę i ruszamy w nieznane.
SCREEN 21
Najpierw po ścianie, później po suficie. Odczepiamy się od sufitu przyciskając R, przekujemy przez strumy krwi. By dostać się do skrzynek, musimy uczepić się sufitu. Przeskakujemy na ścianę na wprost i zabijamy wszystkich wspinających się. Kiedy już wyjdziemy na górę i zabijemy potwory stojące nam na drodze, dojdziemy do momentu, gdzie będą zniszczone schody. Nie przeskakujemy jeszcze ich, tylko kierujemy się na południe, czyli w naszą stronę. Schodzimy na dół, przeskakujemy znaczną przepaść, przechodzimy blisko ściany i zdobywamy pióro feniksa. Wracamy do miejsca, gdzie schody były zepsute, przeskakujemy i podążamy wyznaczoną ścieżką. Zabijamy cyklopy i inne potworki. Zabieramy życie lub manę oraz za posągiem bardziej na lewo znajdziemy czerwoną skrzynie. Przeskakujemy przez przepaść i zabijamy wszystkich. Widzimy, że most jest zepsuty, więc rozwalamy ściany, by dostać się do dwóch skrzynek oraz klocka, który przesuwamy, który posłuży do wyskoczenia nam na balkon. Zabieramy życie i wskakujemy na ścianę, by przejść za ścianą krwi tworzącą wodospad. Zeskakujemy na dół, zabijamy i zapisujemy stan gry. Zabieramy skrzynkę i podbiegamy do migocącej się kolumny. Przewracamy ją i po niej wyskakujemy na następny balkon, a później po ścianie na samą górę. Drzwi na lewo zostawiamy. Idziemy na północ. Po zabiciu dwóch Armorów, wracamy do drzwi, które zostawiliśmy za sobą, teraz stoją otworem. Biegniemy przed siebie, aż dotrzemy po schodach na górę. Tutaj zabieramy ze skrzynek wszystko. Następne pomieszczenie to arena. Zabijasz wszystkich uważając na piły, które przesuwają się z jednego końca sali do drugiego. Święcące otwory będziesz mógł rozwalić, ale jeszcze nie teraz. Biegniemy w stronę doku. Tak zapisujemy stan gry i zabieramy skrzynkę. Teraz czas zadzwonić po transport.
SCREEN 22
Przypływ wielka łódź, a na niej Charon, który zimno nas przywitał. Nie ma co walczyć, bo tą walkę musisz przegrać, by posunąć fabułę dalej. Charon rzuca nas w otchłań Hadesu. Budzimy się przypięci łańcuchami do ściany. Na południu znajdziemy skrzynię z piórem feniksa oraz światło zapisu gry. Biegniemy teraz na północ i zabijamy ludzi tam cierpiących, by nabić sobie pasek życia. Kiedy docieramy do rozstaju dróg idziemy w prawo. Zabijamy wszystkich i zabieramy skrzynkę z maną, wracamy do rozstaju dróg i idźmy w lewo.

The Dephs of Tartar

Standardowo niszczymy wszelkie zło i idziemy przez korytarz dalej. Dochodzimy do urwiska, zabieramy życie i kierujemy się na północ po łańcuchu. Zapisujemy grę, wskakujemy na ścianę, spychamy z niej wszystko, co się rusza i wychodzimy na górę. Po zabiciu wszystkich i zabraniu skrzyni po prawej stronie, stajemy przed posągami trzech braci. Kiedy odsuniemy posągi Hadesa oraz Posejdona pojawi nam się, dzięki której możemy obrócić posąg Zeusa. Wchodzimy przez przejście, posąg obraca się jeszcze raz i przechodzimy przez korytarz docierając do ogromnego przestrzennego miejsca, zniszczonego grobowca. Wybiegamy po schodach, koło światła zapisu gry, można rozwalić ścianę, co pozwoli na wyjście na balkony. Zabieramy skrzynie i kierujemy się na drugą stronę, blisko ściany. Rozwalamy ścianę, za którą ukazuje się wajcha otwierająca nam bramę poniżej. Za bramą znajdziemy życie oraz manę. Na górze spotkamy trochę wrogów i następną wajchę, która otworzy następne przejście. Docieramy do grobowca króla, zabieramy klucz po prawej stronie oraz oko Gorgony i wykopujemy króla z jego tronu, albo razem z tronem. Zabieramy zwłoki króla i kładziemy na przycisku na ziemi. Wysuwa na się zamek i wkładamy w niego klucz. Most się wysuwa i możemy iść dalej. Zabieramy skrzynie i wchodzimy do kaplicy. Zabijamy strażników i rozwalamy posąg Zeusa. Zabieramy Rękawice Zeusa i teraz strzałką w dół możemy zmieniać broń. Testujemy nową rękawice na potworkach z tarczami. Żeby rozwalić im tarcze trzeba użyć mocnego ciosu z rękawicy lub mieczy. Zapisujemy grę i wracamy się. Torujemy sobie drogę rękawicą. Rozwalamy wszystkie posągi, za Posejdonem znajdziesz skrzynie, a za Hadesem przejście dalej. Docieramy do miejsca, gdzie nie ma znaczenia czy najpierw pójdziesz w lewo po ścianie czy może w prawo po łańcuchu. I tak musisz wrócić tutaj. No to idziemy w lewo. Na górze po zabiciu wszystkich wysuwa się wajcha. Obracamy ją i spuszczamy jeden z elementów, który pozwoli nam na kontynuowanie naszej podróży. Zabieramy życie oraz manę i ruszamy na prawo po łańcuchu. Zapisujemy grę, zeskakujemy na niższe piętro i zabijamy wszystkich. Teraz cyklopy mają zbroję. Musisz użyć rękawicy lub jednego z ataków mieczami. Są dwa pokrętła, jeden spuszcza nam drugi element, po którym możemy przeskoczyć dalej i posunąć się na przód. Druga wajcha naciągnie nam łańcuch tworząc most, byśmy mogli przejść dalej. Przechodzimy po łańcuchu, przeskakujemy po elementach spuszczonych przez nas wcześniej i widzimy, że coś przy ścianie się rusza. Jest to jeden z tytanów uwięziony przez bogów.
SCREEN 23
Wbiegamy do jaskini, zabijamy wszystkich i widzimy za kratami skrzynie z tego pomieszczenia. Nie można się do nich dostać. Zostawiamy to na później. Wychodząc z korytarza widzimy w całej okazałości jednego z uwięzionych tytanów. Zabieramy skrzynie i wskakujemy na ścianę, lecz nie wychodzimy na górę, tylko rozwalamy kamienie po lewej i idziemy w tym kierunku. Docieramy do skrzynek za kratami, które widzieliśmy we wcześniejszym pomieszczeniu. Zabieramy wszystko i wracamy, by wyjść na szczyt ściany, którą zostawiliśmy za sobą. Docieramy do następnej skarpy i oczywiście zabijamy wszystkich razem w łucznikami. Znowu dwie machiny, jedna uruchamia na element z skrzynia, a druga napręża łańcuch, byśmy mogli przejść dalej. Zapisujemy grę, przechodzimy przez drzwi i zabijamy wszystkich. Pociągamy dwie wajchy i wspinamy się po ścianie, później po suficie do wyjścia. Zabieramy życie oraz pióro feniksa i pociągamy za trzecią wajchę. Dwie pierwsze poluzowały łańcuchy tytana, a trzecia zmusiła go do ruchu, co pozwoliło otworzyć nam przejście. Kierujemy się w tamta stronę i widzimy wieczne miejsce spoczynku tytana o imieniu Atlas, który uciekł. Zostały po nim tylko łańcuchy. Poruszamy się po ścianie, zabijając wszystkich. Docieramy do miejsca, gdzie możemy zapisać grę oraz do przedziwnego środka transportu. Pociągając za wajchę wprawiamy kołowrotki w ruch i możemy po łańcuchu przetransportować się na drugi koniec. Co jakiś czas, ktoś będzie nam przeszkadzał.
SCREEN 24
Później przeskakujemy na drugi taki sam model i to samo, aż dotrzemy do ogromnego łańcucha z ostrym końcem i przy pomocy rękawicy tworzymy sobie most. Kratos wspina się na sam szczyt wodospadu, czyli do miejsca, skąd go zrzucono. Wspinamy się na górę, zabieramy skrzynki i rozwalamy ścianę. Zabijamy wszystkich, a przy tym rozwalamy miejsca z których wyskakują piły i ruszamy do doków po raz drugi, ale z asem w rękawie czyli rękawicą Zeusa. Po zapisaniu gry, sprawdzamy czy dzwonek zadziała. Niestety nie, więc musimy się wprosić przy użyciu naszej tajnej broni. Runda druga z Charonem się zaczyna.
SCREEN 25
Posiada on kilka ataków. Pierwsze uderzenie z kosy, kilka cięć wielkim narzędziem. Bez problemu można się przed tym obronić. Drugi atak to trzy kule, które w odpowiedniej chwili jedna po drugiej lecą w naszą stronę. Te ataki trzeba odbić i wysłać w niego lub unikać. Kiedy życie dojdzie do połowy, Charon wyskakuje na wyższy pokład, a pod nim znajdują się trzy kolumny, które są źródłem jego mocy. Rozwalamy jedną z rękawicy i zaczynamy od nowa go masakrować, bo życie mu się odnawia i tak aż wszystkie kolumny będą rozwalone. Jeśli tego nie zrobimy, wyśle w nas zieloną ścianę, przed którą nie ma ucieczki. Przed rozwaleniem ostatniej kolumny Charon pokazuje nam nowe sztuczki. Po pierwsze Nova, czyli wysyła promień zieleni we wszystkich kierunkach oraz moc swojej maski, która nas unieruchamia i stopniowo odbiera część życia. Kiedy już rozwali trzy kolumny, nasz przeciwnik jest ogłuszony. Teraz czas na potraktowanie go z kosy. Kiedy podbiegniemy po maskę, okazuje się, że udało nam się go zabić tylko w połowie. Jego górna część ciała lata i strzela w nas kulami. Wystarczy je odbijać, a później wykończyć go rękawicą Zeusa w swój charakterystyczny sposób.
SCREEN 26
Kratos wie już gdzie znajduję się Helios. Jego światło oświetla cały świat umarłych. Widzi on na brzegu znajomą osobę, jest to jego córka, którą zabił. Podąża jej śladem. Sprawdzamy swoją nową umiejętność na koziołkach i ruszamy w stronę wieży. Zabieramy życie i zapisujemy grę.

The Temple of Persefona

Wkraczamy do świątyni Persefony. W pierwszym pomieszczeniu znajdziemy dwie skrzynie. W drugim pomieszczeniu znajdziemy troszkę przeciwników i trzy skrzynie. W następnym będzie niespodzianka, kilka głów które swoim wzrokiem zamienią ciebie w skałę oraz niewielka grupa koziołków i innych stworków. Najpierw oczywiście rozwalamy rękawicą głowy, później zabijamy resztę. Następna to trochę luzu, trzy skrzynie i można też zapisać grę. Podążamy dalej za naszą córką i w następnym pomieszczeniu spotykamy Cyklopów w zbrojach i bardziej upierdliwe Harpie.
SCREEN 27
Za drzwiami północnymi znajdziemy dwie skrzynie, a później kierujemy się na wschód. W następnym pomieszczeniu czekają na nas uzbrojone Minotaury. Po zabiciu ruszamy dalej. Docieramy do ręcznej windy. W podróży na górę, będziemy mieć trzy postoje w których rozwalimy ścianę w trzech miejscach. Za dwoma znajdziemy potworki, a za trzecim skrzynkę. Na samej górze po zrobieniu sobie troszkę miejsca idziemy do prawych drzwi i zabieramy dwie skrzynki. Idziemy do lewych zapisujemy stan gry i zabieramy co nam potrzeba.

The Graves of Persefona

Za drzwiami wkraczamy w The Graves of Persefona. Spotykamy Persefonę, żonę Hadesa. Po rozmowie z nią, żeby być godzien wejścia na pole Elizejskie, Kratos musi się oczyścić ze wszelkiego zła jakie w sobie nosi. Wciskamy kółko nasz bohater przyczepia swoje miecze do drzew i po kombinacji przycisków staje się śmiertelnikiem bez niczego. Bez broni, magii i życia.
SCREEN 28
Teraz możemy przejść przez portal. Po drugiej stronie spotykamy naszą córkę oraz dowiadujemy się prawdy o tym, kto uwalnia Atlasa. To Persefona uwolniła Atlasa, by zniszczyć świat dzięki mocy boga słońca. Pola elizejskie też zostaną zniszczone, a wraz z nimi zginie córka Kratosa. Teraz musisz odpiąć swoją córeczkę od siebie i zacząć pochłaniać duszę, by odzyskać swoją moc oraz broń i przedmioty które zdobyłeś. Jak zabijemy dostatecznie dużo dusz, nasza moc wróci a przejście otworzy się. Później musimy zabić jeszcze parę potworków, które stoją nam na drodze, skrzynia z życiem, skrzynia z maną, zapisanie gry i po schodach na górę, by dorwać Persefonę.
SCREEN 29
Na górze spotykamy ją. Przemienia się w motyla, rosną jej skrzydła i odlatuje. My nie może jej pozwolić uciec i chwytamy się jej. Lecimy i trafiamy na ostateczna arenę do wieży, która powstrzymuje świat. A Atlas próbuje ją zniszczyć przy pomocy boga słońca w swej ręce. Ataków Persefony jest kilka i zmieniają wraz z jej zmianą ilości życia. Na początek ma trzy, pierwszy wbija się w powietrze, a później szybkim ruchem atakuje nas. Drugi to przyspieszony krok, po którym następuje drugi cios odpychający oraz trzeci kiedy tupie ze złości w podłogę, powstaje głaz który podmuchem skrzydeł wysyła w naszą stronę. Kiedy już zmiękczymy ją, łapie nas i usypia swoimi czarami.
SCREEN 30
Puszcza wołając swojego pupila, by nas zgniótł. Szybki QTE, w którym unieruchamiamy Atlasa w bardzo, ale to bardzo efektywny sposób i po sprawie. Wracamy do walki. Teraz Persefona szybuje sobie nad kolumnami wysyłając co jakiś czas kulę energii w naszą stronę, którą możemy odbić do niej lub wiązkę energii w postaci goniącego nas promienia. Kiedy po raz pierwszy się przewróci i zawiśnie na kolumnie, mamy szansę ja troszkę ubić. Później nie będzie łatwiej. Zacznie wysyłać energię w postaci wybuchającej w różnych miejscach podłogi oraz wcześniejsze ataki. Kulę energii ona też potrafi odbić, wiec tak ją odbijamy, dopóki któreś nie oberwie, najlepiej, by była to ona. Na podłodze pojawił się znany nam znak, z którego wysyłaliśmy wcześniej promienie przy pomocy tarczy. Kiedy już ja wykończymy ona spada na ziemię. Wkraczamy w krąg światła i ją smażymy. Dokończamy robotę oczywiście rękawicą Zeusa. Kiedy już pokonasz Persefonę, czeka Cię jeszcze rozmowa z Atlasem.
SCREEN 31
Uwięziony Atlas przez naszego bohatera, musi teraz podtrzymywać cały świat na swych barkach. Zapowiada Kratosowi, że jeszcze się spotkają, a nasz bohater pożałuje kiedyś tego, co zrobił tutaj. Teraz, kiedy Helios powrócił tam, gdzie jego miejsce, światło rozproszyło mgłę Morfeusza usuwając go w cień. Po napisach końcowych jest jeszcze filmik, pokazujący, spadającego Kratosa. Upada na górze Olimp, gdzie Atena wraz z drugim bogiem zabierają mu cenne przedmioty i pozostawiają samego sobie.

Data dodania: 30 maja 2008Autor: hongi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


Copyright by EmuSite Team; 2006-2017
Design by Patryk M. (patro)

All rights reserved.

statystyka