Sonic Advance

   Sonic Advance jest pierwszą częścią Sonica na konsolę Nintendo, a mianowicie GameBoya Advance. Gra została wydana pod koniec 2001 roku. Stworzył ją Sonic Team. Już na samym początku stała się jedną z najlepszych i najbardziej zakręconych platformówek 2D na GBA.

   Historii w grze tak jak to bywa w większości Soniców nie ma. Jest jedynie przedstawienie postaci, a tych jest tu łącznie 4. Gra się nimi inaczej, gdyż dysponują różnymi umiejętnościami, a są to:
– Sonic the Hedgehog – tytułowy bohater, znany jako Sonic. Niebieski jeż, któremu zawsze się spieszy. Biega i toczy się ogromną prędkością. Wykorzystuje swoje kolce do walki.
– Miles „Tails” Prower – znany także jako Tails. Najlepszy przyjaciel Sonica i po nim najszybsza postać w serii. Jest lisem. Tails używa swojego ogona do biegania, toczenia, latania i walk.
– Knuckles the Echidna – Knuckles jest kolczatką. Do walki używa pięści. Potrafi latać niczym Superman.
– Amy Rose – jedyna grywalna osoba płci żeńskiej w grze. Jest jeżycą. Nie potrafi ani się toczyć, ani latać. Do walki używa dużego młota.


Sonic Advance – screeny (kliknij, by powiększyć)

   W Sonic Advance mamy kilka trybów: główna gra wybraną postacią, możliwość grania w mini gry poprzez połączenie dwóch GBA, przechodzenie plansz w jak najkrótszym czasie oraz Tiny Chaos Garden. Oczywiście sednem gry jest główny tryb, zaś potem w hierarchii jest Time Attack, w którym możemy spróbować uzyskać jak najlepszy czas w planszach, które już odblokowaliśmy daną postacią.

   Prędkość w Sonic Advance jest niesamowita. Więcej tu elementów zręcznościowych niż platformowych. Choć czasem potrzeba trochę precyzji i zwolnienia tempa. Podczas gry zbieramy żółte obręcze porozrzucane po różnych miejscach w poziomach. Służą nam jednocześnie za wskaźnik naszego życia. Otóż gdy skusimy się na przeciwnikach lub innego rodzaju przeszkodach, wszystkie obręcze nam wypadają. Niektóre można pozbierać, ale gdy mamy ich zero i natrafimy na przeszkodę musimy zaczynać planszę od początku albo w miejscu ostatniego Check Pointu. Dostajemy także punkty za pokonywanie wrogów. W większości etapów musimy się zmierzyć z odwiecznym wrogiem niebieskiego jeża – Doktorem Eggmanem, a także z jego zabawkami.


Sonic Advance – screeny (kliknij, by powiększyć)

   W grze jest 9 zone’ów, w pięciu pierwszych po 2 levele w każdym, potem jedna plansza w jednym Zone. Łącznie 14 poziomów. Możemy wpisać nawet specjalny kod dzięki, któremu podczas sterowania Soniciem Tails będzie biegał za nim tak jak to miało miejsce w Sonic the Hedgehog 2 na Genesis. Zaś po zebraniu 7 rzadkich szmaragdów możemy odblokować Moon Zone. Jak zatem widzimy jest trochę dodatków.

   Grafika w grze jest wyraźna i przejrzysta, o wiele lepsza niż w Sonicach na 8 i 16-bitowe konsole Segi. Wszystkie postacie wyglądają bardzo ładnie. Tła też są dobrej jakości. W niektórych planszach są urozmaicenia, np. pada śnieg, kryształy lodowe połyskują. Ogólnie wszystko jest bardzo kolorowe i sprawia dobre wrażenie. Dźwięk co prawda arcydziełem nie jest, jednak muzyka pasuje do klimatu gry. Słyszymy w grze odpowiednią muzyką dobraną do w zależności od typu planszy. Jest wiele remixów muzyki z poprzednich części.


Sonic Advance – screeny (kliknij, by powiększyć)

   Sonic Advance na pewno jest czymś w co każdy posiadacz GBA powinien zagrać. Właśnie przez upadek Segi na rynku konsolowym możemy zagrać w kolejne części Sonica, które wcześniej ukazywały się tylko na maszynkach „niebieskich”. Jedynie osoby, które nie lubią szybkich platformówek mogą być niezbyt zainteresowane tą grą, choć i one mogą znaleźć dużo zabawy przy tej grze i odetchnąć od dobrych choć jednak trochę monotonnych klasycznych platformówek.

 

  TYTUŁ GRY:
   Sonic Advance

PRODUCENT:
  Sonic Team

WYDAWCA:
  Sega

GATUNEK:
  Platformowa-zręcznościowa

DATY PREMIERY:
  GameBoy Advance
– 20.12.2001 (Japonia)
– 03.02.2002 (USA)
– 08.03.2002 (Europa)

Data dodania: 13 sierpnia 2006Autor: Ocelot


Copyright by EmuSite Team; 2006-2022
Design by Patryk M. (patro)

All rights reserved.

statystyka