Project64 – emulacja Nintendo 64

Aby rozpocząć emulację konsoli Nintendo 64 potrzebujemy odpowiedni emulator, zestaw pluginów (graficznych, dźwiękowych, kontrolera) oraz plik ROM z grą (najczęściej o rozszerzeniu .v64 lub z.64). Pragnę jednak zaznaczyć iż emulacja tej konsoli, pomimo faktu iż prace nad nią trwają wiele lat nie jest perfekcyjna. W wielu grach występują problemy z artefaktami, a bardzo często cały emulator trzeba konfigurować pod konkretną grę, dlatego proszę się nie zdziwić jeżeli zamieszczona w tym poradniku przykładowa konfiguracja nie pomoże w poprawnym emulowaniu jakiegoś tytułu.

W sieci możemy znaleźć dwa najbardziej rozwinięte emulatory – Project64 oraz 1964. Ten poradnik będzie dotyczył tego pierwszego, gdyż lista gier z nim kompatybilnych jest znacznie większa niż w przypadku emulatora 1964.

Pliki niezbędne do emulacji są ogólnie dostępne w sieci. A potrzeba:
1. emulatorProject64 1.6/1.7 (czasami przydaje się wersja 1.5 na której można odpalić tytuły, czasami niekompatybilne z nowszą wersją) Project64 1.6 – pobierz
2. pluginy – Oto te, które wybrałem na użytek tego artykułu (są w paczce powyżej):
– graficzny: Rice’s Video Plugin Debug
– dźwiękowy: Jabo’s DirectSound 1.6
– kontroler: Jabo’s DirectInput7 1.6

Plugin graficzny Rice’s Video Plugin wymaga oddzielnej instalacji! Znajduje się on razem w paczce z emulatorem, do którego link jest wyżej. Plugin instalujemy po zainstalowaniu emulatora. Chodzi o to, by wskazać w czasie instalacji pluginu folder, w którym zainstalowaliśmy Project64.
3. ROM z grą – wybrałem Mario Kart 64 Mario Kart 64 – pobierz

Po ściągnięciu pliku z emulatorem należy go zainstalować (instalujemy także plugin graficzny, o czym wspomniałem wcześniej) i uruchomić. Na początku pojawia się nam wybór języka (brak polskiego), po zatwierdzeniu danego przechodzimy do ustawień emulatora.

Klikamy na Options>Settings i przechodzimy do okna, w którym dokonujemy wyboru odpowiednich pluginów. Powinno to wyglądać tak:

Wybieramy pluginy tak jak na screenie. Następnie również w Options>Configure Graphics Plugin dokonujemy szczegółowej konfiguracji emulatora.

Zaczynamy od zakładki General Options i konfigurujemy przykładowo jak na screenie:

Następnie DirectX:

OpenGL możemy sobie darować. Po ustawieniu tych parametrów klikamy OK i odpalamy dowolną grę. W tym celu klikamy na File>Open Rom i wybieramy plik do otwarcia. Po tej czynności w trakcie gry przechodzimy ponownie do ustawień pluginu graficznego gdyż kolejne 3 zakładki nam się uaktywniły. Oto przykładowe ich ustawienia:

Texture Enhancement:

Game Default Options:

Current Game Options:

Klikamy OK i kontynuujemy rozgrywkę. Ustawienia dźwięku są domyślne, a z ustawieniem sterowania każdy powinien sobie poradzić.

Przypominam, iż to przykładowa konfiguracja. Na sprzęcie Athlon 1,6 GHz, 512 Ram DDR i karcie graficznej GF FX5900XT Mario Kart 64 chodziło płynnie, przy czym jak odpaliłem np. Pokemon Snap to animacja drastycznie zwolniła, dlatego w takiej sytuacji należy zmniejszyć wszystkie ustawienia na default, a zwłaszcza texture settings. Jeżeli pomimo tego dany tytuł będzie zwalniać albo będą pojawiać się błędy to znaczy, że albo dany komputer jest za słaby do płynnej emulacji, albo emulator nie działa zbyt dobrze z konkretnym tytułem – co zdarza się niestety dość często.

Data dodania: 7 sierpnia 2011Autor: Bodzio

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


Copyright by EmuSite Team; 2006-2017
Design by Patryk M. (patro)

All rights reserved.

statystyka