DeSmuME – emulacja, obsługa, przyspieszenie

Są 3 liczące się emulatory konsoli Nintendo Dual Screen – DeSmuME, No$gba i iDeaS. Osobiście za najbardziej przyjazny z nich uważam emulator DeSmuME i jego dotyczy ten artykuł.

1. Pobieramy emulator DeSmuME. W chwili pisania tego artykułu używałem wersji 0.9.7. Jest już dostępna wersja 0.9.8, lecz jej wadą jest niższa prędkość emulacji. Na razie polecam wersję 0.9.7, zaś wersję 0.9.8 można znaleźć w dziale download.
DeSmuME – wersja 32-bit
DeSmuME – wersja 64-bit
2. Rozpakowujemy pobrany plik.
3. Odpalamy plik o nazwie DeSmuME.

Obsługa emulatora:

* Gry otwieramy klikając File>Open ROM.
* Emulator posiada opcję Save State (nie posiada jej choćby konkurencyjny No$gba). Umożliwia to nam zapis i wczytanie stanu gry w dowolnym momencie. Mamy 10 slotów. Zapisu dokonujemy kombinacją Shift + F1…-..F10 i wczytania klawiszami od F1 do F10. Pod tym względem odbywa się to identycznie jak w VisualBoyAdvance (najlepszym emulatorze konsoli GBA).
* Stylus konsoli DS jest emulowany za pomocą myszki.
* Konsola DS posiada 2 ekrany. Oba są emulowane w DeSmuME. Używając opcji View>LCDs Layout możemy przełączyć między Vertical (ekrany pod sobą pionowo) a Horizontal (ekrany obok siebie poziomo). Sam wolę opcję Horizontal (standardowo jest Vertical).
* Wielkość okienka emulatora możemy dowolnie ustawić przeciągając myszką jego długość lub też przy pomocy opcji View>Window Size. Standardowe 1x może się okazać zbyt małe, więc lepiej powiększyć ekran.
* Przełączyć na pełny ekran możemy za pomocą kombinacji lewy alt + enter.

Przyspieszenie emulacji w DeSmuME:

Nastawiłeś się na emulację DS, lecz prędkość Cię nie zadowala? Możesz przyspieszyć DeSmuME! Przede wszystkim, aby zobaczyć jak poszczególne opcje wpływają u nas na prędkość emulacji (czyli na liczbę FPS) proponuję włączyć wyświetlanie FPS. Aby to zrobić zaznaczamy w View>Hud>Display FPS. Teraz widzimy aktualną liczbę klatek. Proponuję też odpalić jakąś grę, by obserwować na bieżąco efekty zmian. Najlepiej, aby była to gra, którą chcemy zemulować, a której prędkość emulacji nas nie zadowala. Ja sam do tego celu użyłem gry Castlevania: Dawn of Sorrow – pobierz

Podaję tu kilka tricków, jak zwiększyć liczbę FPS. Przyspieszenie działania DeSmuME jest możliwe. Jeśli osiągniesz już zamierzony efekt i zobaczysz, że gra działa Ci z prędkością 60 FPS (a więc taką jaką trzeba), to możesz zaprzestać dalszej zmiany ustawień. Jednakże to, że jedna gra jest emulowana na tych samych ustawieniach w pełnej prędkości, to nie znaczy, że DeSmuME innę grę też będzie tak dobrze emulował. Wtedy konieczne mogą być kolejne zmiany ustawień. Pamiętaj też, że najlepszym sposobem na zwiększenie prędkości jest… kupno nowego procesora. To on (a nie karta graficzna) ma największe znaczenie.


1. Config>3D Settings
Sprawdź jak wygląda prędkość emulacji na obu Rendererach (OpenGL i SoftRasterizer). U mnie osobiście zmiana na OpenGL podniosła znacząco liczbę FPS. Pamiętaj jednak, że SoftRasterizer w niektórych grach lepiej emuluje grafikę i nie chodzi tu o wcale o prędkość, a poprawność jej wyświetlania.

2. Config>Frame Skip
Frame Skip to opuszczanie klatek. Ustawienie wartości 1 znacząco zwiększa liczbę FPS. Możemy ustawić wartość jeszcze większą, wtedy emulacja będzie jeszcze szybsza, ale wszelkie ruchy w grach będą wyglądały bardziej prymitywnie. Mi osobiście Frame Skip ustawiony na 2 nie przeszkadza tak bardzo, jednak o wyższym już nie ma mowy.


3. Config>Sound Settings
Interpolation ustawiamy na None.
W Synchronization Mode wybieramy Dual SPU.
Opcja Advanced SPU Logic powinna być niezaznaczona.
Możesz też spróbować całkowicie wyłączyć dźwięk, lecz nie daje to dużego przyspieszenia.

4. Config>Emulation Settings
Odznacz opcję Enable Advanced Bus-Level Timing
Staraj się nie korzystac z BIOS-ów – nie zaznaczaj opcji Use external BIOS Images, nawet gdy posiadasz BIOS-y.

Więcej informacji na temat emulatora można znaleźć w oficjalnym FAQ (w języku angielskim)
http://wiki.desmume.org/index.php?title=Faq

Podaję także stronę emulatora
http://desmume.org/

Data dodania: 25 kwietnia 2011Autor: Ocelot

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


Copyright by EmuSite Team; 2006-2017
Design by Patryk M. (patro)

All rights reserved.

statystyka